Thursday, November 8, 2012

Cuti sekolah bermula

Salam sejahtera semua..

Cuti sekolah penggal dua akan bermula esok Jumaat 9/11/2012 bagi negeri yang bercuti Jumaat.
Sabtu pulak, kepad sekolah yang bercuti Sabtu.

Selamat bercuti semua.
Kepada yang masih menjalani peperiksaan SPM dan STPM..
terus berusaha dan semoga kecemerlangan menanti anda.

Monday, November 5, 2012

Dua tahun berlalu

Salam sejahtera semua


hari ini,
5 November 2012
genap 2 tahun pemergianmu
menyentakkan pilu di dada..
sesungguhnya walau sesedih manapun
walau terkilan di hati..
kau telah pergi meninggalkan diriku
meninggalkan kami semua yang amat menyayangimu..
Semoga rohmu tenang di sana
semoga Allah mengampunimu
Semoga rohmu sentiasa dicucuri rahmat. Amin...

Thursday, November 1, 2012

kerja saya dah siap..

Salam sejahtera semua

Petang hari ni akan diadakan mesyuarat sektor akademik.
Saya fikir, saya cuma kena sediakan analisis peperiksaan percubaan spm
 (yg dah berzaman selesai tu... huhuhu)

saya buat bahagian saya sahaja..

alhamdulillah..
dah siap..


Saturday, October 27, 2012

Ayam pangang ajaib

Salam sejahtera semua


haaaa..
inilah rupanya ayam yang saya panggang menggunakan pemanggang ajaib yang saya beli minggu lepas. Enak dan menyelerakan.
Lebih penting lagi, ianya menu yang berkhasiat...

Jom sihat!

Friday, October 26, 2012

Selamat Hari Raya Aidil Adha

Salam Sejahtera Semua



Selamat Hari Raya Aidil Adha buat semua pengunjung blog ini..
Alhamdulillah.. 
Allah masih memberi kita peluang merayakan hari yang penuh bermakna dan penuh pengorbanan buat semua umat Islam di alam ini.

Kepada yang balik ke kampung,
berhati-hati selalu..

Hayati peristiwa dan hikmahnya aidil adha kepada kita semua..

Thursday, October 25, 2012

Enaknya mee maggi

Salam sejahtera semua

sesekali pegi makan kat kedai mamak...
bukan mencari roti canai, 
tapi mencari mee maggi.
ok jugak tu..

Wednesday, October 24, 2012

Pemanggang ajaib

Salam sejahtera semua





Saya dah ada pemanggang ajaib ni..
Beli masa Karnival Jom Jelajah KV kat sekolah saya minggu lepas
Seronok rasanya..
dapat harga murah..

dan saya dah pun menggunakannya..
panggang ayam..
best!

 

Tuesday, October 23, 2012

Lama tak makan ni..

Salam sejahtera semua

Ermmm..
sejak dah berumahtangga dan beranak pinak
aka
"dah berumur"
dah jarang makan benda-benda cenggini..
tapi hari tu
ada program sukaneka di sekolah
dan menang acara memancing botol..
menang tempat ke dua
dapat la hadiah...
biasalakan...
dapat la hadiah jajan ni...
sedap pulak.. maklum lama tak makan..
yummy!

Monday, October 22, 2012

sEminggu berLalu

 Salam sejahtera semua

Masa sangat cepat berlalu
Tanpa sedar hari telah masuk hujung bulan oktober
Tidak lama menjelma november
diselangi disember..
Fajar Januari 2013 bakal menyusul..

Apakah seminggu tanpa idea, tanpa rasa?
Entah..
yang pasti kesibukan yang tidak pasti
menjadikan seminggu berlalu tanpa mencoretkan sesuatu di sini...


Monday, October 15, 2012

Kembar tidak seiras

Salam sejahtera semua


Sepupu saya Badrul Zaman serta isterinya Yushaznizal 
selamat menimang cahaya mata pertama mereka pada 10/8/2012 jam 9:06 malam.
Setelah 3 tahun usia perkahwinan, alhamdulillah Allah mengurniakan mereka zuriat yang amat bermakna.. Bukan seorang, malah kembar dua.
Masing-masing bersyukur lebih-lebih lagi atuk dan opahnya(mak saudara saya).
Teruja dengan kehadiran mereka sehingga leka.. dah berusia dua bulan baru saya sempat nak tulis entry tentang mereka.

Kembar ni tak seiras ye.. jadi mudahla nak bezakan..

Qaseh Nurqeisha
lahir dahulu 
Qeisha nama gelaran

 
Qaseh Nurqaireen..
lahir kemudian
Qaseh nama gelaran


semoga keduanya menjadi anak yang solehah..

Friday, October 12, 2012

12-10-12

Salam sejahtera semua

cantikkan no tu..
tersusun elok
12-10-12
kena pulak harinya Jumaat

oh ya ,
happy birthday bagi yang lahir hari ini..

Lontong dan kopi O ais

Salam Sejahtera semua

ermmm...
sedapnya lontong bersama kopi O ais..
memang menambat selera
lebih-lebih lagi lontong tu dimakan bersulam rendang daging
aduhai...

biasanya menu lontong tu dimakan masa hari raya
tetapi sekarang memang bila-bila masa pun kita boleh dapat...
kalau kita buat sendiri,
lagi best melotoppps..

Thursday, October 11, 2012

Makan makan di Kuala Kangsar

Salam Sejahtera Semua





kami (family saya, along dan adik) serta emak
jalan-jalan di Kuala Kangsar
sesekali berkumpul
menghilangkan dahaga dan sekadar nak merasa
orang kata cendol dan laksa Kuala Kangsar..
Biasa-biasa je..
Kalau buat sendiri,
lagi sedap..

Wednesday, October 10, 2012

10-10-2012.. sekadar angka

Salam sejahtera semua

Macam tak ada idea menarik...
memang tak ada pun
sekadar angka, apalah sangat
tapi mesti bermakna kepada yang merasakan ianya ada makna..

kalau yang lahir 10-10-10..
kalau yang nikah 10-10-10
kalau yang bertunang 10-10-10
kalau yang menggengam ijazah 10-10-10

pasti ada beribu erti pada hari ini 10-10-12...

Tuesday, October 9, 2012

Majlis Graduasi dan Anugerah di KV Seri Manjung

Salam sejahtera semua

Entry tertangguh saya..
Majlis telah berlangsung pada 29 September 2012yang lalu.
Majlis meriah yang didahului dengan majlis aqiqah pada petang Jumaat, 
disambung dengan jamuan sup aqiqah pada malamnya.





Majlis ini telah dirasmikan oleh En. Ideris Hj Abdul Rahim,
Timbalan Pengarah Pengurusan Akademik
BPTV.
Antara yang hadir temasuk Timbalan PPD Manjung , En Suhaimi Ramli..


Thursday, October 4, 2012

Telah disunting

Salam sejahtera semua

Hari ini hati saya sedikit terusik..
Sedih...
Bukan ke sepatutnya kalau telah disunting, kita patut happy?

Bukan.. bukan

Kereta kancil saya telah disunting oleh seseorang yang nak membelinya..
Huhuhu..
kereta yang banyak sangat berjasa untuk saya dan keluarga..
Telah sembilan tahun kami bersamanya ...

Saya doakan dia akan selamat sejahtera bersama pemilik barunya nanti.




Wednesday, October 3, 2012

Jadual SPM 2012

Salam sejahtera semua

Jom kita tenung-tenung jadual waktu SPM 2012..
Sekadar tahu dan boleh buat perancangan kepada cikgu yang nak bercuti
atau ibubapa yang nak pastikan bila nak ambik cuti..

Yelah kan...
ada ibubapa yang anak mereka menduduki peperiksaan SPM tahun ni.

boleh klik :


selamat berjaya semua calon spm 2012.


Tuesday, October 2, 2012

Follower saya yang ke 570

Salam sejahtera semua

Terima kasih kepada



Sharifah
kerana sudi menjadi follower saya yang ke 570..

Kepada semua,
sudi-sudikan singgah ke 
hehe

SPM 2012 ~ sebulan sahaja lagi

Salam sejahtera semua

Saya sangat teruja bila masuk bulan oktober ni.
debaran di dada semakin kencang.
apatah lagi apabila mengingatkan peperiksaan SPM 2012 makin hampir..

Agak sukar meneka siapa pelajar saya yang akan berjaya cemerlang..
atau nak luluspun, masih berteka teki.

Kenapa ye?

Kerana
saya baru mengambil alih satu kelas pada tahun ini
dan 
dua kelas masa bulan jun.
ohhh.. saya rasa sangat stress..
agak sukar mengenali mereka secara keseluruhan..
Namun, saya tetap berazam.. setiap hari..
berdoa.. setiap saat
supaya
anak didik saya dapat
study smart dan capai kecemerlangan..


Monday, October 1, 2012

Geram..

Salam sejahtera semua

Hari ini baru berkesempatan nak menjengah isu bajet 2013.
Surf facebook (page) PM dan terus link ke blog PM.
Sambil membaca, sambil menelek page di di facebook.
tiba-tiba mata tertumpu kepada satu komen
"asyik-asyik kakitangan kerajaan yang dapat bonus. Setiap tahun dapat bonus. Setiap tahun dapat macam-macam keistimewaan. Kakitangan swasta yang miskin. Padahal kakitangan kerajaan tu asyik makan rasuah. 90% kajian menyatakan kakitangan kerajaan makan rasuah."

Amboi!!!!!....
Sedap aja tangan budak tu menaip perkataan yang tiada bukti sahih...

Memang dia boleh menulis apa sahaja..
Tapi agak-agak lah..
Suka-suka hati aja dia nak taip apa tanpa mengambil kira perasaan orang lain.

Hakikatnya saya sendiri yang berkhidmat sebagai guru hampir 20 tahun,
tak pernah makan rasuah..
siapa nak bagi rasuah pada cikgu?

.... dan saya soal budak tu balik..
kalau kakitangan kerajaan makan rasuah,
siapa pulak yang bagi makan?

terus dia delete posting dia...
hrmmm...





Puding oreo

Salam sejahtera semua

Hari ini, Isnin..dah masuk 1 haribulan Oktober tahun 2012 Masehi
Hari ni juga bersamaan 15 Zulkaedah 1433 Hujrah..

Begitu cepat masa berlalu..

Hari ni rasa nak posting tentang puding oreo..
Memang dah lama nak buat puding
Agar-agar dalam almari tu dah lama beli
sebelum raya lagi
tapi asyik tak sempat je nak buat..

Sebelum kita kongsi resepi,
kita tunjuk gambar dulu..

inilah rupanya pudingnya..
Gelap betul sebab saya terlebuh tambah serbuk coklat
nasib baik tak pahit.

Resepi asalnya saya lihat dalam blog.. lupa pulak nak link.
Saya sekadar tengok apa bahan-bahannya tanpa lihat sukatan.
so, beginilah jadinya..

Saya share resepi..
simple je tau..
  • 1 paket agar-agar
  • 1400 ml air (ikut kesuaian banyaknya agar-agar)
  • daun pandan
(3 bahan di atas ~ didihkan sehingga agar-agar cair sepenuhnya)
  • 10 keping biskut oreo (buang krimnya)
  • 2 sudu besar serbuk koko
  • 2 sudu besar susu pekat ~ kalau nak guna susu perisa coklatpun ok
  • 1/2 cawan gula (secukup rasa)
  • 1/2 cawan air suam
 (5 bahan-bahan di atas ~ blend, jadi pes coklat 
dan tuang dalam periuk agar-agar yang dah dicairkan tadi)

selepas mendidih, masukkan dalam acuan..
sejukkan dan boleh dimakan..
yummy..

Thursday, September 27, 2012

Tatasusila Profesion Perguruan

Salam sejahtera semua..

*******************************************
TATASUSILA PROFESION PERGURUAN

Kami, guru-guru Malaysia yakin bahawa tujuan utama pendidikan ialah berusaha menuju ke arah pembentukan warga negara yang berilmu, yang taat setia, yang bertanggungjawab dan berkebolehan, yang menyedari betapa pentingnya usaha menuju ke arah kebenaran dan ke arah pencapaian hasrat yang gemilang dan yang percaya demokrasi, kebebasan perseorangan dan prinsip-prinsip Rukun Negara.

Melalui pendidikan, masyarakat dapat membantu anak mudanya memahami kebudayaan mereka, memperolehi pengetahuan yang terkumpul sejak zaman berzaman dan menyediakan mereka untuk menghadapi cabaran pada masa hadapan.

Dengan menyedari betapa besarnya tanggungjawab untuk membimbing anak muda untuk mencapai kemajuan sepenuhnya, kami menyempurnakan profesion kami ke taraf kesusilaan yang setinggi-tingginya

*******************************************
JOM LINK :
  1. TANGGUNG JAWAB GURU TERHADAP PELAJAR
  2. TANGGUNG JAWAB GURU TERHADAP IBU BAPA
  3. TANGGUNG JAWAB GURU TERHADAP MASYARAKAT DAN NEGARA
  4. TANGGUNG JAWAB GURU TERHADAP RAKAN SEJAWAT DAN PROFESION PERGURUAN
 *******************************************

*Guru yang dimaksudkan dalam konteks tatasusila ini ialah orang yang menyebarkan ilmu pengetahuan di sesebuah institusi pendidikan peringkat rendah, menengah dan tinggi, termasuk guru terlatih yang bertugas dalam pentadbiran, organisasi dan penyeliaan pendidikan.

Tanggung Jawab Guru Terhadap Masyarakat dan Negara

Salam sejahtera semua..

*******************************************
TATASUSILA PROFESION PERGURUAN

 TANGGUNG JAWAB GURU TERHADAP MASYARAKAT DAN NEGARA
    1. Mengelakkan diri dari menyebarkan suatu ajaran yang boleh merosakkan kepentingan pelajar, masyarakat atau negara, ataupun yang bertentangan dengan prinsip Rukun Negara.
    2. Memupuk dalam diri setiap pelajar dengan sikap dan nilai yang boleh membantu dan membimbing mereka untuk menjadi warga negara yang taat setia, bertanggung jawab dan berguna, menghormati orang yang lebih tua dan menghormati adanya perbezaan budaya, keturunan dan agama.
    3. Menghormati masyarakat tempat kami berkhidmat dan memenuhi tanggung jawab sebagai seorang warganegara dan sentiasa sanggup mengambil bahagian dalam sebarang kegiatan masyarakat.
    4. Menggalakkan kerjasama dan persefahaman di antara guru dan ibu bapa, institusi pendidikan dengan masyarakat.
    5. Memberikan sumbangan cergas untuk meninggikan kehidupan moral, kebudayaan dan kecendekiawan masyarakat.
    6. Berpegang kepada tingkah laku yang sopan yang diterima oleh masyarakat dan menjadi kehidupan kami sehari-hari dengan baik.
    *******************************************
    JOM LINK :
    1. TATASUSILA PROFESION PERGURUAN
    2. TANGGUNG JAWAB GURU TERHADAP PELAJAR
    3. TANGGUNG JAWAB GURU TERHADAP IBU BAPA
    4. TANGGUNG JAWAB GURU TERHADAP RAKAN SEJAWAT DAN PROFESION PERGURUAN
     *******************************************

    *Guru yang dimaksudkan dalam konteks tatasusila ini ialah orang yang menyebarkan ilmu pengetahuan di sesebuah institusi pendidikan peringkat rendah, menengah dan tinggi, termasuk guru terlatih yang bertugas dalam pentadbiran, organisasi dan penyeliaan pendidikan.


    Tanggung Jawab Guru terhadap Ibu Bapa

    Salam sejahtera semua..

    *******************************************
    TATASUSILA PROFESION PERGURUAN

     TANGGUNG JAWAB GURU TERHADAP IBU BAPA
      1. Menghormati tanggung jawab utama ibu bapa terhadap anak-anak mereka.
      2. Berusaha mewujudkan hubungan mesra dan kerja sama yang erat di antara institusi pendidikan dengan rumah tangga.
      3. Menganggap semua maklumat yang diberikan oleh ibu bapa mengenai keadaan rumah tangga atau mengenai anak mereka sebagai sulit dan tidak akan membocorkannya kepada sesiapa kecuali kepada meraka yang berhak mengetahuinya.
      4. Memberikan maklumat kepada ibu bapa demi kepentingan anak-anak mereka dan menggunakan maklumat daripada ibu bapa secara teliti dan bijaksana.
      5. Mengelakkan diri dari menggunakan atau dipengaruhi oleh kedudukan sosial dan ekonomi ibu bapa pelajar.
      6. Mengelakkan diri dari mengeluarkan kata-kata atau melakukan sesuatu yng menjejaskan kepercayaan pelajar terhadap ibu bapa mereka.

      *******************************************
      JOM LINK :
      1. TATASUSILA PROFESION PERGURUAN
      2. TANGGUNG JAWAB GURU TERHADAP PELAJAR
      3. TANGGUNG JAWAB GURU TERHADAP MASYARAKAT DAN NEGARA
      4. TANGGUNG JAWAB GURU TERHADAP RAKAN SEJAWAT DAN PROFESION PERGURUAN
       *******************************************

      *Guru yang dimaksudkan dalam konteks tatasusila ini ialah orang yang menyebarkan ilmu pengetahuan di sesebuah institusi pendidikan peringkat rendah, menengah dan tinggi, termasuk guru terlatih yang bertugas dalam pentadbiran, organisasi dan penyeliaan pendidikan.


      Tanggung Jawab Guru Terhadap Pelajar

      Salam sejahtera semua..

      *******************************************
      TATASUSILA PROFESION PERGURUAN

       TANGGUNG JAWAB GURU TERHADAP PELAJAR
      1. Lebih mengutamakan kebajikan dan keselamatan pelajar-pelajar kami dari hal-hal lain.
      2. Bersikap adil kepada pelajar-pelajar tanpa mengira faktor-faktor jasmani, mental, emosi, politik, ekonomi, keturunan atau agama.
      3. Merahsiakan ikhtisas atau sulit mengenai pelajar kecuali kepada mereka yang berhak mengetahuinya.
      4. Membimbing atau mengajar seseorang pelajar dalam darjahnya sendiri atau mata pelajaran-mata pelajaran yang diajar dalam bilik darjah tanpa sebarang bayaran.
      5. Menunjukkan suatu cara berpakaian, tutur kata dan tingkah laku yang dapat memberikan contoh lebih baik kepada para pelajar.
      6. Memelihara dan memperbaiki kecekapan ikhtisas melalui pengkajian, lawatan dan menghadiri kursus ikhtisas, persidangan, mesyuarat atau seminar supaya pengajaran kami mencapai mutu yang setinggi-tingginya.


      *******************************************
      JOM LINK :
      1. TATASUSILA PROFESION PERGURUAN
      2. TANGGUNG JAWAB GURU TERHADAP IBU BAPA
      3. TANGGUNG JAWAB GURU TERHADAP MASYARAKAT DAN NEGARA
      4. TANGGUNG JAWAB GURU TERHADAP RAKAN SEJAWAT DAN PROFESION PERGURUAN
       *******************************************

      *Guru yang dimaksudkan dalam konteks tatasusila ini ialah orang yang menyebarkan ilmu pengetahuan di sesebuah institusi pendidikan peringkat rendah, menengah dan tinggi, termasuk guru terlatih yang bertugas dalam pentadbiran, organisasi dan penyeliaan pendidikan.

      "Macam mana mak tahu?"

      Salam sejahtera semua

      Dalam hidup ini kita akan mendapat pengalaman apabila melalui peristiwa yang mencatatkan pengalaman itu sendiri. 
      Sebagai seorang emak kepada tiga orang cahaya mata, saya sangat mengenali tingkah laku anak-anak biarpun perangai mereka memang berbeza di antara satu sama lain. Saya boleh dapat tahu sama ada mereka dah makan atau belum, sama ada dah siap homework atau belum.. Ada masalah dengan kawan, dengan guru, dah solat atau tak....
      Tidak pasti bagaimana... tetapi fitrah seorang emak yang melahirkan agaknya..
      Allah wujudkan "rasa" , "deria" , "sense"... khusus buat seorang bergelar emak..
      Alhamdulillah..

      ********************************************
      peristiwa yang berlaku petang semalam..
      sekitar jam 5:30 petang sewaktu saya sibuk di dapur menghidangkan juadah makan malam...

      Am, cari apa? Baju sekolah tak tukar lagi kenapa?
      Tunggu kawan ye?

      izham masih membisu di kerusi makan sambil memegang raket badminton.
      Sejak dua tiga minggu ni setiap hari balik dari sekolah asyik bermain badminton di depan rumah

      kan mak dah kata.. main madminton tu selang sehari..
      lagipun hari ini hujan.. tentu mak kawan tu tak bagi keluar rumah...

      tapi.. kami dah janji

      kalau kawan tu tak datang, am pegi tukar baju, mandi dan siapkan homework. Lepas maghrib nanti boleh makan

      ok..
      tapi macammana mak tahu am ada homework? am tak cakappun...

      aku cuma tersenyum...
      dalam hati aku cuma berkata-kata
      kalau am cakap tak ada homeworkpun, mak akan cakap ayat yang sama je...
      tapi,
      itulah fitrah seorang emak...

      Tuesday, September 25, 2012

      Monday, September 24, 2012

      Esok gaji..

      Salam sejahtera semua..

      Esok 25/9/12 Selasa..
      kakitangan kerajaan akan dapat gaji bulan September...
      seronoknya..

      Rasa macam dah lama tak dapat gaji..
      ye lah sejak dapat gaji dan bonus
      masa raya puasa..
      haaa... punya la lama..

      so, bila dah dapat gaji..
      masing-masing ingat le ye..
      yang berhutang.. sila selesaikan hutang..

      :)

      Saya yang semakin malas

      Salam sejahtera semua..

      Memang saya agak malas nak up date blog ataupun fb apatah lagi twitter..
      sesekali saya sekadar blogwalking ataupun jadi silent reader di facebook dan twitter..

      Mana-mana manusiapun saya fikir akan jadi seperti saya sebab..
      kita ini manusia.. bukan robot..

      lagipun sekarang saya cuba buat yang terbaik untuk anak didik saya..
      calon spm 2012
      yang akan menjelang sebulan sahaja lagi..

      sepatutnya pelajar saya yang gabra..
      tapi nampaknya saya yang terlebih sudahhh..
      saya akan pastikan setiap pelajar saya akan mencapai kejayaan cemerlang..
      InsyaAllah..

      Friday, September 21, 2012

      11572

      Salam sejahtera semua

      11572
      bukan sekadar nombor
       
       
      nombor ini mengingatkan saya akan nombor "askar" abah saya

      nombor ini sangat istimewa buat saya 
      angka 27 sangat sinonim dengan saya
      umur 27 tahun saya dinikahkan
      angka 5 juga
      angka 1
      dan
      saya akan ingat nombor ini sampai bila-bila



      Wednesday, September 19, 2012

      Rezeki dari korea

      Salam sejahtera semua

      saya memang punya hobi mengumpul fridge magnet. 
      Kebanyakannya saya beli dan ada yang sudi memberi.
      Kalau saya beli, pastinya koleksi dalam Malaysia sahaja. 
      Maklum sahaja.. saya belum berpeluang ke luar negara.
      Tapi jika ada sahabat yang berpeluang ke luar negara, biasanya mereka tidak lupa berikan kepada saya.
      Tetapi saya tak meminta..
      Jika ada rezeki.. alhamdulillah...

      Terbaru, jiran saya kak Khursiah aka kak Kushah
      pergi melawat Korea..
      alhamdulillah ada rezeki saya..
      terima kasih kak..

      Sunday, September 16, 2012

      hari malaysia dan penutup raya

      Salam sejahtera semua
      Hari ni malaysia menyambut ulangtahun pembentukan malaysia yg ke49 tahun. hari ini juga penutup kepada syawal 1433hijrah dah penat beropen house... beraya sakan.. 2 kali raya selepas menunaikan puasa sunat syawal alhamdulillah...

      Thursday, September 13, 2012

      Saya bersyukur...

      Salam sejahtera semua

      Di dalam hidup ini kita perlu sentiasa bersyukur.
      Tidak rugi jika kita bersyukur.

      Allah menjanjikan sesuatu yang terbaik buat kita jika kita bersyukur.

      Sepanjang kehidupan saya,
      memang ada susah dan senang.
      Mungkin orang lain nampak.. macam senang je...
      Kehidupan berkeluarga, kerjaya, peribadi..
      semuanya beres...
      Nampak je macam tu..
      Ada masa, kehidupan ini dilambung ombak
      terlalu perit untuk ditempuh
      Ada masa, ianya sungguh indah untuk dikenang..

      Namun ku tetap bersyukur..
      Hati tetap tenang...
      Alhamdulillah..

      Tuesday, September 11, 2012

      saya dah selesaikan tugas menanda kertas ...

      salam sejahtera

      dah se minggu exam paper maths berlalu. maksudnya dah selesai seminggu menghabiskan masa menanda kertas soalan percubaan spm..

      alhamdulillah...
      selesai juga akhirnya walaupun keputusan yang didapati tidak seperti yang dijangkakan.

      semoga anak didik sekalian akan sedar diri...

      sebelum

      selepas...



      Saturday, September 8, 2012

      Walaupun hujan, tetap hadir

      Salam sejahtera semua


      hari ni, sekolah walaupun hari sabtu..
      pagi yang basah kerana hujan, pelajar tetap hadir walau kehadiran tidak penuh.
      semangat begitu yang kita hendak.
      Semoga yang tidak hadir, akan berubah jua ke arah kebaikan.
       

      Friday, September 7, 2012

      bersabarlah wahai hati...


      Hidup bukan selalunya indah..
      Sesekali kita akan diuji oleh Allah.
      Allah menguji kita sebab kita insan terpilih
      Menduga kesabaran kita
      kebijaksanaan kita menghadapinya
      kerana kita tahu
      Sabar itu sebahagian dari iman..
      sentiasalah ingat pada Allah..


      Orang-orang yang beriman dan hati mereka manjadi tenteram dengan mengingat Allah. Ingatlah, hanya dengan mengingati Allah  hati menjadi tenteram. (al-Ra`d:28)

      Allah SWT berfirman:
      Hai manusia, sesungguhnya telah datang kepadamu pelajaran dari Tuhanmu dan penyembuh bagi penyakit-penyakit (yang berada) dalam dada dan petunjuk serta rahmat bagi orang-orang yang beriman. Katakanlah: "Dengan kurnia Allah dan rahmat-Nya, hendaklah dengan itu mereka bergembira. Kurnia Allah dan rahmat-Nya itu adalah lebih baik dari apa yang mereka kumpulkan". (Yunus 57)


      Thursday, September 6, 2012

      Keluarga arwah Zainab.





      Salam sejahtera semua

      Saya teruja bila melihat foto ni sebab ini adalah satu-satunya foto keluarga
      arwah Hajjah Zainab bt Jaafar
      yang dapat berkumpul bersama..
      Sayangnya hanya selepas 5 tahun pemergian arwah, baru kami dapat bergambar bersama..

      Arwah adalah ibu mertua saya..
      walaupun arwah sudah tiada, dia tetap kekal dalam ingatan saya.
       

      Tuesday, September 4, 2012

      Siap juga.. simple and sweet..

      Salam sejahtera semua
       
      taraaaaa....