Friday, April 14, 2017

Tiada Arah Jodoh Kita

Salam sejahtera buat semua.

Sempat update malam2 ni.

Saya dah selesai baca novel karya Ezza Mysara ni. Gaya bahasa yang santai. Jalan cerita yang mudah. Tak perlu belit2. Saya suka. Saya suka.

Watak afia, fayyad, wakeel, aathif, nur, umi ... semuanya best. Paling seram.. kak Aisha.
Bacalah novel ni. Santai dan mudah.

Saya pinjam sikit ayat dalam novel ni:
"Kita akan merasa nikmat bahagia yang sebenar andai belum pernah rasa tersiksa.. "

Selamat bernovel.

Exam is coming

Salam sejahtera pembaca budiman.

Tajuk hari ni memang biasa kita dengar dan alami
Rasanya sejak kita sekolah tadika.. sekolah rendah... menengah.. hingga ke universiti.. exam tu dah sinonim.

Samalah di kv ni. Minggu depan dah mula exam untuk pelajar kohot 2016. Pelajar ni dah semester 3.

Cikgu2 pun sibuk.. maklum sajalah... masing2 akan pasti dapat keputusan terbaik..
Apa2pun.. SOP exam kena ikut.


Kisahnya pagi tadi.. pelajar membantu guru menyusun kerusi meja. Terima kasih ye anak2..

Thursday, April 13, 2017

Penilaian Akhir 2017

Salam sejahtera pembaca budiman...

Sebulan berlalu selepas entry terdahulu.

Agak sibuk semenjak dua ni. Bila masuk bulan April... tugas sebagai ketua jabatan pentaksiran dan penilaian makin bertambah.. makin kalut dan makin stress.

Cuba mengelak stress.. maka buat2 relaks. Walau sibuk.. sempat membaca novel.. sempat menjahit baju kurung. Hehe.. macam tak percaya kan?

Okay... semalam sempat memberikan taklimat kepada ketua pentaksir dan ketua pengawas penilaian akhir. Perkara wajib yg perlu dilakukan. Walaupun santai... namun integriti sangat diutamakan. Semuanya demi anak bangsa. Biar berapapun usia pengalaman... namun kewajaran fikiran dalam bertugas sangat2 diperlukan.

Semoga anak didik dan rakan guru sama2 bekerjasama demi kecemerlangan kvsm.




LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...