Wednesday, August 8, 2012

Mengecat rumah ~ alkisahnya

Salam sejahtera semua

Hari ini Rabu 8-8-2012 bersamaan 19 Ramadhan 1433..
bila saya belek-belek fail foto yang dah menimbun dalam lappy saya
saya ternampak  foto al kisah mengecat rumah ni..
Sebelum puasa sagi saya dah pesan pada suami..
kalau nak cat rumah, jangan tunggu bulan puasa
tapi nampaknya..
ermmm..


Sebaik bersahur hari pertama Ramadhan,
suami saya tak sabar tunggu hari siang..
nak pegi beli cat sebab katanya roh mengecat tu dah datang
hahaha..
dia suruh pilih warna, saya kata biru muda..
tapi dia kata nanti warna lama nampak...
"terpulang...."

 menunggu warna cat dicampurkan...


 setelah dicat, dinding yang asalnya hijau muda..
dah jadi oren pekat gelap...
 bila pasang lampu, okay lagi..
bila off???
gelap gelita..
rasa rumah saya sempit..
tapi saya kata mula-mula aja.. tp lama-lama ok la...


tapi suami saya tak puas hati..
esoknya dia terus pegi beli cat lain..


inilah hasilnya...
biru..

dan yang kelakarnya rumah saya dah jadi macam tadika sebab

very colourful...
saya tak kesah..
ada orang yang terlalu tegar dengan pilihan warna
bagi saya, rumahku syurgaku...

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...