Friday, December 24, 2010

buang atau sedekah?

Salam sejahtera semua..
salam pagi jumaat...

cuti cuti malaysia dah nak habis... ada saki baki sikit ni, mengemas rumah le jawabnya..
kalau ikut sistem 5S, mana-mana barang yang kita tak pakai lebih dari 6 bulan, boleh dibuang... ye ke?
tak tau la betul ke tak.. tapi aku rasa daripada memenuhkan almari dan tak digunakan,

macam ni haaaa....


 aduhai.... baju ni banyak sangat.. tapi dah banyak kali pakai... and out of date? hehehe
nak bagi anak pompuan...??? time kenduri kawin je dorang pakai...



maka, hari baik ... Jumaat ; penghulu segala hari... jom kita sedekahkan pada yang lebih memerlukan... baju sekolahpun ada...

***ada yang berminat ke?

14 comments:

  1. kalau masih elok.. baik disedekahkan.. pahala pun dapat :)

    ReplyDelete
  2. bg kt sape2 yg perlu..., mcm bg kt umah ank2 yatim..

    ReplyDelete
  3. mana2 yang dah reput kita buang aja ya mbak..tapi klu masih ada yang utuh bisa disedekahin ya..pada yang memerlukan..panjang amal kakak...

    ReplyDelete
  4. wa. bagusnye. nk sedekahkan kt mane?
    saye pn rase mcm nk sorting blik la baju2 kt uma tu.

    good idea! tengs.
    saye pn nk bwt jgk2! hehe
    (^_^)v

    ReplyDelete
  5. wah byk sungguh...Rosma pun nak buat spring cleaning..

    ReplyDelete
  6. elly..
    memang baik untuk disedekahkan..

    ReplyDelete
  7. zal,
    bagi kat "pondok", umah anak yatim or org tua..

    ReplyDelete
  8. liz,
    ada baju yang akak pakai sekali je...

    ReplyDelete
  9. nida,
    bila gobok dah penuh.. kana buat!

    ReplyDelete
  10. ummirosma,
    itu hanya sebahagian.. belum lg buku-buku..

    ReplyDelete
  11. salam kak,

    sy adik beradik sume laki... so, mak saya byklah baju yg takleh diturunkn kpd anak2ny, hehehe...

    sy selalu pesan kt mak sy, baju yg byk sampai almari nak terbalik tu, sedekahkan je kat org...

    tp, biasalah alasanny syg, hehehe...

    tp, bila dh sedekahkan kt org dh tk pk2 lg dah... terus hilang dr memori, hehehe...

    ReplyDelete
  12. areef,
    betul sangat tu.. duk diam dlm lemari tu bukan buat apa..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...