Monday, July 16, 2012

Rutin harian

Salam Sejahtera Semua

Setiap hari sebelum masuk sekolah (sekolah? sbb saya kan cikgu..), hantar anak anak dulu. Ikhwan ke smk seri manjung, nurul ke smk dato' seri kamaruddin dan izham ke taska sayfa sebab dia sekolah petang di sk dato' seri kamaruddin.

Terpaksa melalui rutin sebegini setiap hari.
saya tidak pernah ada pembantu rumah.
Saya sedaya upaya melakukan tugas harian di rumah sendiri..
Bukan tidak mampu dari segi kewangan, tetapi merasakan saya lebih rela berpenat daripada ada orang asing di rumah.

Jangan marah sebab masing-masing ada pendapat masing-masingkan.



 simpang empat hospital seri manjung..
setiap hari di tempuh.
nasib baik dah ada lampu traffik..
dulu.. pandai-pandai sendiri la siapa yang nak jalan dulu..
sekolah ikhwan di depan kiri
depan kanan tu hospital seri manjung

ini taska izham. bila sekolah petang, izham terpaksa transit dulu kat sini.
dia pergi sekolah dengan kereta guru taskanya
 petang nanti baru saya ambil dari sekolahnya..
tapi tahun depan dia sekolah sesi pagi...

tengah hari, ambik nurul balik dari sekolah..
 ikhwan hanya jalan kaki sebab sekolah dia dekat dengan rumah.
tugas saya mengajar di sekolah tidak mengganggu tugas rutin ini..

Apa juga tanggungjawab yang perlu dilakukan,
saya sangat berharap saya dapat melakukannya sebaik mungkin.


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...