Sunday, January 23, 2011

tahniah redmummy dan jejariruncing

Salam sejahtera..
dah petang baru sempat update blog.
hari ahad memang sibuk di rumah. seawal pagi sediakan sarapan ;pagi ni nasi goreng je... hantar ewan ke kelas tuisyen terus ke pasar.. hari-hari ke pasar sebab nakkan ikan/ayam segar..

menjeling tajuk hadapan akhbar berita minggu..Blogger untung RM1 juta... mengesahkan apa yang aku lihat di kaca tv sewaktu program Nasi lemak Kopi O tadi...
tak sempat bacapun apa kandungannya, terus aku ke dapur menyediakan hidangan tghari..

Arghh dah petang-petang gini baru aku sempat  baca suratkhabar .. ermmm
"Pengendali atau penulis blog kini mampu meraih keuntungan sehingga RM1 juta setahun. Beginilah fenomena penggunaan blog yang dulunya berfungsi sebagai pengantara politik, peribadi dan komuniti, kini beralih kepada perniagaan sehingga ada pengendali atau penulis blogmampu meraih keuntungan beratus-ratus ribu hingga berjuta ringgit setahun..."

dan antara yang disebut ialah pemilik blog redmummy.com ~ Mira Abu Bakar


juga pemilik blog jejariruncing.blogspot.com ~ Aimie Harmelia


Mira mengendalikan blognya sejak 2005 lagi dan memang wajarlah meraih pendapatan sebegitu memandangkan usahanya.. Namun Aimie ( teman wanita penjaga gol Khairul Fahmi Che Mat) bertuah mendapat hits tertinggi memadangkan peminat Khairul sentiasa tertunggu entri terbaru darinya..

***tahniah dan harap-harap lepas ni bersedialah untuk bayar income tax ye....

8 comments:

  1. depa mmg dah bayar income tax...
    tapikan,.dalam akhbar tu..nampaknya blogger malaysia tak patut dikenakan cukai..walhal itu pendapatan sampingan..

    em..kita bayar zakat jerlah kalau dalat RM 12k..macam redmummy..

    ReplyDelete
  2. man.. kalau kita fulltime blogger, insyaAllah boleh dapat lebih dari tu... (ayat dengki.. huhuhu)

    ReplyDelete
  3. ayu,
    kat malaysia ni, jual air tebupun kena cukai..

    ReplyDelete
  4. salam kaklin...
    ye ke...dahsyat jugak penangan blogger ni ye kalau buat betul betul...

    ReplyDelete
  5. tomatokering,
    kalau akakpun tak moooo bayaq!

    ReplyDelete
  6. elmariachi,
    ada bran? boleh cuba..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...