Monday, January 24, 2011

Esok gaji..

Salam sejahtera semua...
esok 25Januari2011...
masing-masing dah boleh tersenyum lega... sebab esok ialah hari gaji...
selepas 35hari mendapat gaji terakhir.. aduhhh... kesian mak bapak keluar duit untuk sekolahkan anak-anak, beli semua peralatan baru.. ye lah.. nak buat camno.. kalau boleh tahun baru serba baru..
tapi bagi anak-anakku, bukan semua yang baru.. beg masih lagi menggunakan beg tahun lepas.. masih elok lagi..
yuran sekolah tetap perlu dibayar walaupun hanya rm35.. tapi dengan buku kerja, baju sukan, yuran pibg 3 sekolah... [3 anak, semua lain-lain sekolah]
tapi paling mengharu birukan.. baru 2 minggu sekolah...,
"mak, cikgu kata am jadi pengawas, cikgu suruh beli baju biru muda, kasut hitam, tali leher biru tua"
selang seminggu pulak..
"yesss... jadi pengawas. cikgu kata baju kuning kain coklat, tudung kuning, kasut hitam kulit bertali..." sengih nurul bila aku ambik balik dari sekolah..

ish ish ish... pening aku dibuatnya...
so, uniform tersedia tu, siapa nak pakai????

merayap le memalam ke kedai mencari apa yang patut..
"nak kasut kulit juga ke?"
"ye lah.. dah cikgu cakap camtu.."
"ala.. makpun cikgu jugak, beli kanvas hitam je... kurang sikit peluhnya"
sentap!
"mak ajk pibg kat sekolah tu.. lagipun cikgu kat sekolah ngko tu, kawan-kawan mak jugak.."

aduhhhh..
apa-apa hal pun, boleh le print slip gaji bulan januari ... klik je kat sini..

5 comments:

  1. salam..
    tu dia...walau gaji esok bakal keluar...kepala dok kusut dgn anak2 di persekolahan.

    PS: ingat lagi zaman sekolah dulu...mmg ayu masuk sekolah tak pernah tukar apa2..still guna yg ada..sebab tau..pasti jadi pengawas...hehehe

    ReplyDelete
  2. salam ayu,
    kerja makan gaji camtu le..

    hehehe

    ReplyDelete
  3. iman,
    sedak biskut sedap.. ngan milo..

    ReplyDelete
  4. skolah sekarang macam2 hal.
    kejap tukar baju la. kain warne laen la.

    kte ni tiap2 minggu survey sane survey sini. cari kain 2 ela tu je.

    nk carik die je membazir duet minyak 2 tank. bengong betol.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...