Tuesday, November 30, 2010

Usia 40... detik permulaan


Salam sejahtera...

dah masuk umur 40? ke baru nak masuk?

usah gusar, usah risau... 40 hanya lah angka..

Namun ramai mengetahui usia 40 tahun seringkali dikaitkan dengan golongan lelaki... Pendapat mengatakan bahawa kehidupan lelaki hanya bermula apabila usia mereka mencecah era MIDI...
 kenapa ye?
  • dalam usia ini lelaki selalunya lebih beremosi kala berbicara Sekiranya pada usia ini mereka masih belum mencapai kejayaan yang diharapkan, mereka akan mudah berasa sugul dan mungkin putus asa...
  • mereka akan rasa terlewat untuk memulakan segalanya daripada sifar..
  • jika pada masa ini mereka semakin berjaya atau  telah berjaya, maka mereka akan berada pada tahap selesa untuk meneruskan apa sahaja yang dilakukan...
namun lelaki usia 40~an dianggap sebagai lelaki yang lebih bertanggungjawab kerana telah mempunyai keluarga sendiri serta boleh pula bertanggungjawab kepada kedua ibu bapa..

9 comments:

  1. sy belum cecah 40thn lg kak...tp bakal menempuh jugak umur ni...insyallah...moga Allah panjangkan umur sy...

    ReplyDelete
  2. 40 tahun ...wah..lIz pun mesti sampai ke situ jugak akhirnya...semoga Allah memanjangkan umur kita dan agar kita kuat menempuh kehidupan didunia ini hingga ke anak cucu kita...

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. 40 tahun ...wah..lIz pun mesti sampai ke situ jugak akhirnya...semoga Allah memanjangkan umur kita dan agar kita kuat menempuh kehidupan didunia ini hingga ke anak cucu kita...

    ReplyDelete
  5. betul ke fakta ni kak??
    hohoho..
    well itulah lelaki... sungguh bertanggungjwb bile 40....
    tp ramai gak yg berpecah bile usia ni pesal laki nakal sgt nk kawen lain..
    hehee

    ReplyDelete
  6. jesnita,
    insyaAllah bila sampai umur 40, rasa bertambah matang dan lebih ingat mati..

    ReplyDelete
  7. liz, insyaAllah.. kita berdoa moga sampai ke usia itu..

    ReplyDelete
  8. man,
    betul lah tu..
    sebab tu ramai awek cari lelaki 40 ke atas..

    ReplyDelete
  9. Hubby saya baru masuk era 40 ni...semoga umur kita dipanjangkan amin...semoga kehidupan semakin positive...dan lebih dekat kepada Allah SAW..amin...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...