Friday, November 6, 2009

Sedapnya murtabak

Tiap minggu mesti beli murtabak Pak Long...


Makan gitu sajapun sedap...


Sejak kecil memang suka makan murtabak. Zaman dolu-dolu murtabak hanya dibeli di kedai mamak. Ingat lagi masa tinggal kat Pengkalan Chepa, Kltn, setiap kali arwah abah dapat gaji, mesti pegi Kota Bharu naik beca makan murtabak kat kedai mamak tu...

Sekarang ni dah ada dijual di mana-mana. Macam-macam saiz. Kat pasar malam tempat aku di Manjung ni, aku anak beranak paling suka murtabak Pak Long... murtabak Pak Din ok gak. tapi selalu ada di bulan puasa je...

Aku suka makan murtabak ni dengan bawang jeruk... tapi anak-anak suka dengan kuah kari..
ye la selera memasing..

dolu-dolu masa aku sekolah rendah, mak selalu buat.. maklumla anak ramai.. nak beli mahal.. aku selalu jadi tukang masak.. balik-balikkan dlm kuali...

tapi sekarang, bila ada anak, aku tak pernah buat... murtabak maggi adalah...... mak zaman moden... beli je...

12 comments:

  1. ramadan... murtabak

    murtabak... ramadan

    sinonim.....

    ReplyDelete
  2. sama la cikgu, zaman kita kecil mmg mak yg dok buat murtabak bg anak2 makan, tp zaman kita la ni kalau tak beli kat restoran/pasar malam.... MURTABAK SEGERA saja jamu anak2. Senang cerita.. kitakan mak moden

    ReplyDelete
  3. sedap ni...kat manjung point ker kaklin...

    ReplyDelete
  4. Yummy looking murtabak...mmm...shiny lagi....

    Betul tu Kaklin...memandangkan harganya yang kira affordable to lah menjadikan kita lebih suka beli adri buat. Tapi jika ada kesempatan, apa salahnya kan. *kena tunggu coti sekolah le ni....*

    ReplyDelete
  5. OneZ,
    bayangkan ramadhan tanpa murtabak... ermmm

    ReplyDelete
  6. tc,
    kami anak beranak memang suker...

    ReplyDelete
  7. syabar,
    kadang-kadang anak lebih moden..

    ReplyDelete
  8. elmariachi,
    kat pasar malam kg dato' seri kamaruddin.. kat pasar malam giantpun ada..

    ReplyDelete
  9. ummirosma,
    bila cuti sekolah, banyak pulak program lain...

    ReplyDelete
  10. murtabak satu.... saya pun suka gak..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...