Monday, July 21, 2008

problem tol la budak tu !!!!!!!!!!!!

dah seminggu aku tak bukak blog ni. sibuk dengan kelas dan pelajar-pelajar. maklumla aku ngajor (slang Perak plak) budak form 5. so dah nak masuk bulan Ogos, mesti makin sibuk dengan latihan.Bebudak ni pun dah banyak kali ajor tak faham-faham jugak.

Dalam ramai-ramai tu ada sorang yang create new problem. Dah agak dah. Lately ni dia cam orang bermasalah je. He wanted to borrow some money. "Buat tambang balik kg..." katanya. Okay la. aku bagi jugak w/pun ada instinct nak kena tipu. Sampai masa untuk bayar hutang , "cikgu, boleh tak saya mintak tangguh?" Ha... memang sah aku kena.... Selidik punya selidik bukan aku je yang kena. Ada dua tiga org lagi. Aku bukannya kisah sgt tentang duit tu tapi budak tu memang dah tipu aku. Dia boleh beli "r#%^&" Aku paling pantang duit aku beli benda tu. Bila aku tazkirah dia, tau pulak sedih. Bukan aku saja nak marah dia tapi nak mengingatkan dia, SPM dah dekat. Sepatutnya dia fokus pada pelajaran. If he has problems, he can share with his teacher or find the counsellor.

Aku harap lepas ni jadi pengajaran pada dia. Tu la jadi cikgu ni bukan setakat ajar subjek je, tapi merangkum semua... sahsiah, sivik, dsb...

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...