Saturday, May 31, 2014

Ubat mujarab untuk sakit lutut

Salam sejahtera semua..

Pada tahun 2011 saya telah mengalami sakit lutut yang kronik. Sakit itu berulang-ulang hingga ke tahun 2013.. Pada mula sakit, memang saya menggelabah sebab sakit lutut tu menjalar-jalar ke sebahagian sendi badan seperti pergelangan tangan, kaki dan bahu. Saya ke klinik dan hospital. Ubat-ubat memang tak boleh nak katalah.. Bukan setakat ubat je saya sapu dan telan, kata-kata "nista" dari seorng doktor (lelaki) yang paling pahit untuk ditelan. Geramnya saya, hanya Allah yang tahu. Tambahan pulak doktor L itu seorang berbangsa I... oh.. sabarlah wahai hati... [tapi biar lah saya simpan saja kata nista doktor itu]

Kerjaya saya sebagai seorang pendidik, pastinya memerlukan saya memanjat tangga setiap hari ke bilik mengajar. Paling perit apabila hendak turun tangga.. Macam nak tercabut lutut. Kalau nak solat, memang saya hanya sembahyang duduk. Puas berubat "moden", saya cuba cara tradisional dengan mak ngah saya. Alhamdulillah.. sedikit sembuh walau sesekali bila ter"langgar  pantang", lutut kembali bengkak dan sakit..

Alhamdulillah, Allah memberi saya ruang untuk mengecap nikmat sihat. Selain tidak putus berdoa kepada Allah, [saya mengamalkan bacaan doa syifaq, sapukan kapur sirih yang diperah asam limau di sekeliling lutut], saya telah mengambil supplement JOINT HEALTH TABLET :shaklee..




Saya hanya mengamalkan sebiji pagi dan sebiji malam. Tanpa putus sehingga sebotol setengah sahaja.. Alhamdulillah saya sihat.  Sesekali terasa sakit, saya ambil sebiji saja sehari. Syukur, saya dah boleh sembahyang berdiri dan dah boleh berlari/bersukan/berjogging dan dah boleh berhigh heels.. hehe..
Yakinlah... tiada penyakit tanpa ubat/penawar... kecuali mati..

Thank you Allah.. :)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...