Monday, May 27, 2013

Projek cuti sekolah

Salam sejahtera semua

Bila cuti sekolah.. apa lagi yang kita nak buat ye...
Idea ni dah lama saya fikirkan..
hihi..
Apalah agaknya..
Selama ni sejak berpindah ke rumah baru, kawasan rumah saya memang tiada tempat untuk menyidai pakaian. Bila hari hujan atau anak-anak lambat membasuh pakaian, bilik bawah yang satu tu menjadi bilik menyidai kain...
saya agak rimas kerana selain faktor bau, bila saudara-mara datang.. aduhai... memang susah nak basuh/menyidai kain.

Dah lama merengek kat en. suami suruh dia pasangkan kipas dan bolehlah bahagian yang sempit tu dibuatkan ruang laundry...

Sebenarnya nak cari kipas kecil yang menjadikan projek ni tertangguh. Bila cari kat kedai elektrik, semua kata..
"kena order dulu"
"lama mau order"
"oh itu kipas??? mau order sekali tiga.. lama"

haaaa.. hari tu pegi kedai elektrik kat rumah.. ada.. terus suruh en. suami beli...
maka projekpun bermula..



Saya cukup bersyukur sebab saya ada suami yang pandai buat wiring elektrik... Thanks darling :)
So, saya tak perlu bermodal besar untuk apa-apa urusan berkaitan elektrik.. Bayar? Tetap kena bagi upah la walau en. suami kan....

Anak bujang sayapun boleh membantu. Tapi kena "suruh".. baru buat.. biasalakan..

Ok... jumpa lagi..

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...