Saturday, May 25, 2013

happy birthday, nurul!

Salam sejahtera  semua



Hari ini, 15 tahun dahulu bertarikh 25.5.1998, tepat jam 1:55 tengahari, selamat saya melahirkan zuriat ke dua saya..
Setelah berfikir fikir, saya dan suami sepakat menamakannya Nurul Fateha.

Mudah saja melahirkan.. seawal jam 8:00 pagi saya ke hospital dengan tujuan membuat pemeriksaan berkala.. setiba di depan doktor..
"aktif betul baby ni, boy agaknya, tapi kalau salah, jangan marah doktor ye"

saya hanya tersenyum dengan harapan baby saya, girl!
"nurse, tolong check patient ni.."
"akak,, dah buka 5 cm"
alamak.. nasib baik peralatan baby dah ada dalam kereta.

Saya terus di arahkan ke labour room.. bertukar baju dan diletakkan dalam satu bilik . Cik misi memberikan ubat dan saya perlu tunggu "sakit" itu datang.. Tapi saya sangat bersyukur kerana sepanjang waktu cik misi berada di sisi saya.. sambil mengurut tangan saya.
"Alhamdulillah, baik sungguh misi ni"

Tatkala itu, suami tidak dibenarkn oleh pihak hospital untuk masuk ke labour room.

"kak, kalau nak cepat bersalin, akak kena gentel %$^*&^ susu tau.. dalam keadaan mengereng"
agak malu  walau telah ada pengalaman semasa melahirkan ikhwan..

Sakit di bahagian pinggang dan ari-ari semakin ketara. Air cond sejuk dalam bilik tidak terasa kerana peluh memercik,,
"Sabar, kak.. banyakkn mengingati Allah"
 "Adik.. akak rasa macam dah nak keluar baby ni"
"Ok, saya panggilkn doktor"

Doktor dan misi terkocoh-kocoh berlari mendapatkn aku dan baby..
"Wah! sudah beranakkah?"
Dengan hanya dua kali teran sahaja, lahirlah Nurul Fateha dengan tangisan yang nyaring..

dalam hati.. basib baik baby saya tak jatuh...
Nor Hazlin, cuba tengok anak u... jantina apa?
GIRL!

alhamdulillah...

"Akak minum milo ye...."

Setelah semuanya selamat, kami balik ke rumah.. Bukan semudah melahirkan... mendidik juga ,,

HAPPY BIRTHDAY NURUL..
semoga Allah merahmati hidupmu dunia dan akhirat!

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...