Friday, June 3, 2011

Mangga harumanis

Salam sejahtera semua

 
pernah tak makan mangga harumanis ni?
kalau tak pernah, mesti cuba..
mangga ni hanya sesuai ditanam di perlis indera kayangan.
memandangkan keadaan cuaca yang sesuai di sana.
buah bermusim ini banyak terdapat antara bulan disember ke april 
kalau mei-jun tu dah kira buah hujung...



enak dimakan begitu sahaja 
atau
makan bersama pulut

memang enak dan banyak permintaan 
dan tak hairan jika harganya boleh mencecah RM18 sekilogram.. 
biar berapa mahalpun harganya..
memang berbaloi sebab sedap, enak, manis dan bersari...

5 comments:

  1. nama pun da manis kan.. t
    mengiurkaann...

    ReplyDelete
  2. Nur tak pernah rasa lagi.. tentu sedap.. Isk terliurlah kak.. hehe

    ReplyDelete
  3. Yea betul...memang manis jenis mangga ni...kat sini ada ditanam dan dijual...aduii...mahal...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...