Wednesday, January 26, 2011

Aku, anak didik dan pizza...

Salam sejahtera semua...
dua tiga hari ni macam malas je nak menaip entry.. tak tahulah kenapa.. perubahan hormon kot ? hehehe... atau perubahan cuaca setiap hari.. sehari panas terik, sehari hujan lebat... bukan aku tak buka langsung blog, layan juga.. pergi menjeling blog rakan-rakan cari idea nak taip.. tapi still no interesting issue...

bukan masalah kerja.. aku masuk lab mengajar macam biasa.. budak-budak akupun sangat bermotivasi dan bersemangat untuk belajar.. alhamdulillah.. maklumlah dah sedar diri sebab tahun ni nak ambil SPM...
"cikgu, bila kita boleh mula kelas tambahan?"
"malam ni le cikgu"
"eee tak sabar nak ada kelas tambahan"
"cikgu, tahun ni rasa cam senang je belajar"
"cikgu best le.."
"cikgu, jom kita pergi rombongan!"

semangat ini yang aku dambakan setiap tahun dari anak didik.. biar mereka sedar sendiri betapa pentingnya aku dalam sesi pembelajaran mereka.. hehehe..  dan mereka sangat boleh diharapkan tahun ini.

dan aku terasa begitu teruja ...

nak makan pizza..
sesekali tekak ni nak juga merasa menu selain minang rawa.. hehehe

***maklum le poket dah penuh balik...

8 comments:

  1. zaman skrg susahkan nak cari smangat mcm ni. tak mcm pelajar dulu2 kan...

    ReplyDelete
  2. mzhany,
    thanks sudi berkunjung :)

    pelajar dulu2 tu adalah generasi sekarang yg menjadi guru.. so memang yang rajin tu adalah kita..

    ReplyDelete
  3. wah..rombongan??
    ayu suka join...sampai ke tua dan saat ini..ayu still jpin rombongan..
    PS: semangat mcm nielah yang ada pada cikgu...tahniah

    ReplyDelete
  4. ni semangat dah bergaji ker semangat nk cuti sekolah berhari2?
    ahakz

    ReplyDelete
  5. imanshah,
    cuti cuti ni biasa.. cikgu kan bnyk cuti...

    ReplyDelete
  6. man,
    gaji tahun lepaspun tak luak lagi...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...