Saturday, December 18, 2010

Shopping baju sekolah

Salam sejahtera semua.
.Setiap tahun mula sekolah dengan baju baru, seluar baru, kasut baru, beg baru...
Adakah azampun baru?

Tahun depan ikhwan dah tingkatan 3, nurul tingkatan 1 dan izham darjah 2.
Harap-harap tahun 2011 Masehi /1432 Hijriah, lebih baik dari tahun sebelumnya..
anak-anak perlu kuat semangat, penuh disiplin dan yang penting jangan tinggal solat..

minggu-minggu terakhir cuti ni, ramai yang mula sibuk membeli belah peralatan sekolah. seorang anak complete set : baju, seluar, kain, tudung, pakaian dalam, kasut, stokin, tali pinggang, beg, buku, alat tulis,...
belum lagi yuran sekolah, yuran pibg, yuran itu, yuran ini, yuran tuisyen, tambang van, bayaran taska...

Antara ayat-ayat cinta:
"kenapa semua nak di ambil kira? kan itu tanggungjawab ibu bapa?"
"pakai aja yang lama"
"kalau dua pasang seorang?"
"tiap kali tahun baru, semua nak baru"
"beli je kasut sepasang RM10"
"beli yang murah je"

6 comments:

  1. hazlin memang betul apa yang hazlin kata tu..mana2 yang masih dapat digunakan..gunakanlah sehingga dah tak dapat digunakan lagi barulah cari yang baru. Kan membazir namanyanya ..betul tak? hehehe happy shopping baju sekolah

    ReplyDelete
  2. "alahai.. ini ke yg aku kena pikir akan dtg.. takmo3.. hehe.."

    tp betul kak,mane yg elok dpakai,pkai jer lg.. jgn mmbazir. naseb baek saye dr kluarga susah..jd dolu2 tak demand sgt..pakai jer kasut lusuh tu... hehe...
    beruntung anak sekarang..

    ~kan ade 500hengget tu kak..
    ahaks

    ReplyDelete
  3. betul tu liz..
    tapi anak2 skrg semua nak serba baru..

    ReplyDelete
  4. man,
    nak ke takmo.. kena hadapi jugak...
    ni baru 1%

    500 hinggit? dah habissss..

    ReplyDelete
  5. Kekadang nak bagi semangat lebih sikit lah kita beli yg baru kan...asalkan tidak terlalu membazir..hehehe....happy shopping yea kaklin...

    ReplyDelete
  6. ummirosma..
    sambil shopping baju sekolah, sempat shopping baju kita..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...