Monday, December 20, 2010

Alahai mesin basuh

Salam sejahtera semua...
semua dah sarapan? sarapan apa hari ni?
makan aje apa yang ada...
rezeki yang Allah bagi jangan ditolak..

pada yang duk di rumah, mesti lepas sarapan basuh kain...pakai mesin basuh semestinya..
tak boleh ingat zaman sekolah dulu.. basuh kain, baju, tuala, cadar dengan tangan... memberus... aduhai..

Bila dah berkeluarga, haruslah beli mesin basuh ni.. kalau boleh nak mesin yg siap lipat lagi...
memang memudahkan terutama bab kering mengering..

siapalah yang menciptanya.. terima kasih sesangat..


ni akak nak bgtau, akak ni dah guna mesin ni hampir 15 tahun... ye lah sejak ada anak sorang... hingga kini dah banyak kali rosak, tapi tetap direpair dek suami... maka hajat nak beli yang baru tertahan-tahan...
tengok la tang paip nya tu.. berbalut-balut... tapi mesin ni tetap setia memberikan khidmatnya.. masih menggunakan sistem lama.. bukan elektronik tau..

***Agak-agaknya, ada tak yang nak mesin ni? 
Bagi free... 
atau buat giveaway...??? 
nak tak? hahaha

8 comments:

  1. assalamualaikum tuan umah..berziarah di sini..

    bukan saja manusia, tapi mesin pun setia menanti..bertuahnya mesin yang sentiasa bersama tuannya di kala susah senang bgi memudahkan kerja...sayangnya tak dapat nak melipat.kalau tidak lagi mudah..

    ReplyDelete
  2. sal,
    setia dan menyenangkan tuannya..
    terima kasih atas kunjungan :)

    ReplyDelete
  3. ermm itu dah patut ganti dah tu, dah 15 tahun pakai kan.. pki yg auto je senang sket, sambil sambil basuh sambil kemas umah.. cepat sket keje siap

    ReplyDelete
  4. oh setia betul mesin ni...apa brand dia kak?

    Kalo saya, time dah takde maid ni...mesin basuh otomatik dah mula functional....

    hehehe...memang mesin basuh jadi teman setia...

    ReplyDelete
  5. ciklilyputih,
    belum nak berganti lagi...

    ReplyDelete
  6. ummirosma,
    brand "sharp"..
    memang sgt membantu..

    ReplyDelete
  7. bagilah dia rehat sekali sekala..

    bila lagi nak guna tangan yang lembut mulus tu, hehhe

    ReplyDelete
  8. imanshah,
    hehehe
    pandai awak ye..
    tangan ni kalau tak basuh kain, banyak lagi gunanya...

    hehehe..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...