Monday, December 13, 2010

Hantu Kak Limah Balik Rumah


 tq cik gugel.. pinjam gambo..
Salam sejahtera semua...

Haha.. haha.. haha..
Tak tau camno kami anak beranak boleh pergi tonton cerita ni.. memang sempoi... sambil kecut perut takut, sambil rasa nak pecah perut ketawa..

asalnya nak tengok ngangkung.. si nurul dah kerut-kerut muka sebab kalau nak tengok ngangkung, kena tunggu setengah jam lagi...

maka cerita ni yg paling cepat sementara nak ke destinasi percutian seterusnya... dan sementara menunggu hujan reda..
Ramai juga yang tengok ...
loghat perak pekat yang dilantun pelakonnya, menjadikan kami seolah-olah berada di negeri sendiri... hehehe..jangan marah ye..

sekadar berhibur bersama keluarga, apa salahnya.. walau ada adengan mencemastakut...
kesian izham... sesekali bila kak limah keluar dengan rambut ngerbangnya...

Okay.. jom kita layan sinopsisnya..

Filem yang mengambil latar filem terdahulu Mamat Khalid, Zombi Kampung Pisang. Cuma kali ini bukan zomba yang menghantui Kampung Pisang tetapi Hantu Kak Limah pula yang menjadi bahan keributan kampung kecil di Kuala Kangsar ini.


Awie sebagai Husin kembali ke Kampung Pisang selepas sekian lama lari ke Singapura sebelum memutuskan pertunangan dengan Che Nin. Husin yang mendapati Kak Limah berperangai pelik mengajak orang kampung menyiasat apa yang berlaku di rumah Kak Limah. Mereka akhirnya mendapati ada mayat yang menyerupai Kak Limah di situ. Anggapan mereka semuanya telah selesai bilamana mayat Kak Limah selamat diuruskan ternyata salah, apabila Kampung Pisang terus dihantui dengan Hantu Kak Limah. Bermulalah adegan-adegan seram komedi yang akan pasti membuatkan semua tak kering gusi.


Info HKLBR


Tajuk Filem: Hantu Kak Limah Balik Rumah

Terbitan: Tayangan Unggul Sdn Bhd

Arahan: Mamat Khalid

Lakonan: Awie, Delimawati, Ummi Nazeera, Johan Raja Lawak dan ramai lagi


 Boleh le bawak anak-anak menonton masa cuti sekolah ni... 
Anak-anak ajak pegi lagi... 
tp nak tengok citer lain pulak... 
Amboi....

12 comments:

  1. Nak tengok jugak khamis ni.. Heehee.. :)

    ReplyDelete
  2. esk baru nk layan tgk cite ni...hehehe..tak sabarnya..

    ReplyDelete
  3. kena tunggu 20hb gamatnya.. .. hehee.. kak payong secita..
    ahak..

    ReplyDelete
  4. salam perkenalan ya n tq follow my blog.nice blog

    ReplyDelete
  5. jesnita,
    tengok citer ni ingat akak tau...

    ReplyDelete
  6. man,
    tak kan nak tunggu gaji jugak kot?

    ReplyDelete
  7. abestu nk buek camno kak..
    sebulan lbh takdak duit masuk.. kering nih..
    hehehe...

    ReplyDelete
  8. ish..takutssss....even that zombie pun I belum lagi tengok...hehe..jenis penakut.

    ReplyDelete
  9. man,
    kesian nya...
    buat loan dgn pama la...

    ReplyDelete
  10. UmmiRosma,
    takut kelakar... best citer ni..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...