Friday, November 5, 2010

Cendawan goreng tepung


Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Memang sedap betul makan cendawan goreng tepung ni.. rasa macam makan udang pun ada..
sangat mudah, senang, tak susah nak buat...

cuma basuh cendawan dan toskan (sebaiknya tos sampai kering sbb bila basah, dia akan serap minyak yg banyak)

celupkan dalam tepung ( boleh pakai tepung goreng pisang adabi atau tepung crispy fry nona ~ klik kat sini kalau nak tengok gambar)
jgn lupa bubuh garam kat tepung.. kang tawar pulak..

pastikan minyak panas dan goreng deep fry.


***manalah tahu kot boleh hidangkan sebagai sarapan...

6 comments:

  1. salam..

    sedapnya cendwan goreng ni..:)

    ReplyDelete
  2. salam sekamar rindu..

    memang sedap tau :)

    ReplyDelete
  3. gua pun suka sangat cendawan celup tepung... mula-mula belajar makan kat Cameron highland... memang holiyau. dengn ada resepi ni buleh le cuba kat rumah... thanks

    ReplyDelete
  4. Anjang,
    silakan.. senang je.. mcm nak buat goreng pisang je..

    ReplyDelete
  5. cendawan,pisang,ubi,keledek,sukun my peberet goreng2 petang.. warghhhh... mkn ngn sambal kicap... slurpp....

    ReplyDelete
  6. bk aka man,
    johorian memang femes sambal kicap!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...