Wednesday, August 18, 2010

selepas seminggu ramadhan...

macam dah lama tak up date blog. memang betul la tu.. banyak sebab.. demam, sibuk ber fb, kerja yang bermacam-macam..

apa-apapun, hari ini dah 8 Ramadhan... bermakna dah masuk hari ke lapan kita berpuasa. dah boleh muhasabah diri.. banyak mana amalan baik yang kita dah buat dan kita rebut untuk menambahkan pahala berganda...

..dan ramai juga yang tolong mengingatkan.. mungkinkah ramadhan ini adalah ramadhan terakhir kita? kita tak tahu ajal kita bila.. terima kasih kawan-kawan yg tolong mengingatkan...

walau bekalan akhirat dilipatgandakan, duniawi juga dilupa jangan..
biasala kan...
bila bulan puasa, ramai la yang rajn memasak.. tunjuk skil memasak yang dah setahun terpendam..
ramai juga yang tunjuk je kat param... (istilah baru pasar ramadhan?)
tapi setakat hari ini, tak pernah lagi ke sana...


berbuka puasa dengan
nasi goreng pattaya
pun best jugakkan????

3 comments:

  1. huh mengancam sungguh nasi goreng pattaya ni

    ReplyDelete
  2. anjang,
    saya tak berapa suka.. suami dan anak perempuan saya sgt gemarkannya..

    ummi afifah,
    syhhhh... hehehehe...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...