Thursday, December 31, 2009

sesekali pulang ke kampung


"kak lin cuti sekolah balik kl ke?"
"kl? hahahaha...."
"yelah... kan kak lin orang kl..."
"kenapa? aku ada ciri-ciri orang kl ke? aku orang rawa gopeng... Suami aku yang orang kl... orang minang kg changkat gombak... "

..... setiap kali cuti sekolah, waktu itulah kami sekeluarga berkesempatan balik ke kg suami .
.... dan baru-baru ini kami habiskan cuti hujung tahun (ala... seminggu je) di kg.

bila sesekali pulang ke kg, ada rezeki yg menanti kami.
alhamdulillah...

walaupun org "kata" kl semuanya kena beli... semuanya hutan batu, namun masih kekal ciri-ciri kg nya di kg suami.
Puas makan rambutan... nak masak laksa... bunga kantan keliling rumah...
.. dan alhamdulillah syukur kepada Allah kerana sepanjang lebih empat belas tahun berkahwin, aku dapat menyesuaikan diri di sini...


anak-anakpun seronok sebab ada kawasan yg luas untuk beriadah petang hari.

Ok lah.. layan je gambar sesi mencantas rambutan..




ada pulak si manja yg menggesel-gesel...




anak ayah yang rajin


memang hantu rambutan




bulat2...

3 comments:

  1. salam..
    kak lin..
    baru taw ape maksud minangrawa..
    hehe..

    ReplyDelete
  2. hah aku pun ada darah minang ni, tapi mungkin dah cayor sikit

    ReplyDelete
  3. am makan byk rambutan tu nanti pi sekolah dah takde sore

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...