Monday, December 28, 2009

ke Seri Iskandar...

tiga hari ni bakal berulang alik ke Seri Iskandar... Tugas rasmi yang perlu diselesaikan. Akupun tak pasti mengapa mesti ke Seri Iskandar. Jauh tempat tu adalah dalam 50 km dari Seri Manjung / Sitiawan. Lebih kurang 45 minit perjalanan. Sesiapa yang tak pernah ke Seri Iskandar, Tempat ni berada dalam daerah Perak Tengah. Ada satu universiti di situ, UiTM Seri Iskandar. Dedolu UiTM ni letaknya di Seri Manjung.

Biasa aku lalu lalang di situ kerana kalau nak balik Gopeng or ke Ipoh, itulah jalan yg paling biasa aku lalu.... Kalau dulu. enam belas tahun dulu.. orang kata "tempat jin bertendang"... ada dua sekolah asrama kat situ.. SMKA Azlan dan SM Teknik Seri Iskandar. Tetapi sekarang... macam-macam dah ada... Tak jauh dari situ, di pekan Tronoh.. tersergam Univ. Petronas. asalnya bekas tapak USM caw Perak...

sessaja nak bercheghita... hehehe tapi...
Tak sempat nak "pukul" gambor...

2 comments:

  1. aku ramai sedara-mara di sini. selalu juga ke sini.memang betui dulu tampat jin bertendang sekarang macam-macam ada. akan datang semua ada

    ReplyDelete
  2. anjang...
    alangkah baiknya dalam mengejar pembangunan, jgn dilupa mengekalkan keindahan semulajadi...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...