Tuesday, September 15, 2009

Sampul duit raya

Ramadhan hanya berbaki 4 hari saja lagi.... Terasa sedih nak melepaskannya pergi... Namun fajar Syawal tetap dinanti kehadirannya...

Seperti biasa persiapan raya untuk tahun ini ala kadar sahaja. Cukuplah dengan dua persalinan seorang dan hidangan yang menyelerakan. Yang penting anak-anak gembira menyambut Aidil Firti...

Semalam pegi isi tangki minyak. Setakat isi tangki kancil, bukan besarpun... bayar RM20, dapat satu plastik sampul raya. Adalah dalam 10 keping. Cantik jugak.... Setiap tahun beraya, aku tak teruja sangat nak mencari sampul duit raya ni sebab abang ipar aku kerja bank.. so memang pasti ada stok. Kadang-kadang berlebih-lebih. Bila berbiraskan staf bank jugak, maka koleksi sampul duit raya tupun bertambah.....


sampul duit raya dari Petronas...



CUMA...
.


untuk tahun ini... mungkin sebagai langkah berjimat, jangan marah kalau sampul lebih besar dari RM RM RM... kalau tahun sebelum tu boleh isi RM5, tahun ni mungkin boleh dikurangkan jadi RM2... hehehe... jangan marah...


sekadar penyeri... kalaulah ada duit sebanyak ini?????


mungkin juga syiling 50 sen boleh digunapakai.. maklumlah lagi berat...
"Berat maksudnya banyak???"


10 comments:

  1. byk tu standby duit raya cikgu... best no kalau dok selalu melambak camni

    ReplyDelete
  2. ingatkan bagi 50 hinggit tadi. kalau bagi 50 hinggit...sekarang jugak aku bawak anak-anak beraya kat manjung.

    ReplyDelete
  3. syabar,
    ada rezeki lebih boleh la.. kojo gomen ni kalu dapat rezeki terpijak yo...

    ReplyDelete
  4. Akak..

    Selamat Hari Raya Aidilfitri dari mar untuk akak sekeluarga..
    Mohon maaf zahir dan batin jika ada keterlanjuran kata dan bahasa..

    Moga Syawal ini memberikan seribu kegembiraan, kebahagiaan dan kesyukuran buat kita semua.. Amin..

    Salam Lebaran ikhlas dari Mar..

    ReplyDelete
  5. kak nak duit raya..buleh??
    nk yag 50 tuu.. hehe..

    sejak 2 menjak nih kerap dengar baget tak cukup kanape yer?? berjimat..hmm..tp saye biase jer.. cheewahh!! muka riak takbur lagi ujub melanda diri..hahahaa...
    :)

    ReplyDelete
  6. mar,
    terima kasih. selamat beraya juga untuk mar. tahun ni beraya dimana?

    ReplyDelete
  7. Man,
    RM50 tu utk yg dah kawin je.. ha, kena kawin dululah nampak gayanya..

    yang gawat tu kerajaan. akak tetap kayo...

    ReplyDelete
  8. ada lebih2 sampul tu, huluq2 lah kat kami....

    ReplyDelete
  9. tc,
    kesiannya... yang tahun lepas punya boleyyy?

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...