Thursday, June 4, 2009

Cuti-cuti.....NAIK PANGKAT??????

"Kak Lin, nanti isi borang naik pangkat tau.. esok tarikh tutup... ambik borang dengan .. bla.. bla.. lepas tu.. bla.. bla..." sayup sayup suara Umi di hujung talian...

aku hanya tersenyum senyum sambil rasa nak ketawa geli geli hati ....

"okay,... 2:30 nanti akak datang office ambil borang. senang ... sedut je.. sekarang ni tak boleh la... nak g jaga exam..."

sambil-sambil mendaki anak tangga aku berfikir fikir dan bertanya tanya di dalam hati....

"naik pangkat? ye ke? ade ke kalau nak naik pangkat ... kena isi borang pulak?... bukan ke kalau bab naik pangkat ni macam benda surprise???
SURPRISE!!!! CONGRATULATIONS!!!! TAHNIAH!!!! ANDA DINAIKKAN PANGKAT KE JAWATAN..... ?????
HA HA HA HA HA HA... aku baru je naik gred jawatan. baru 3 tahun. tu pun backdated! baru sangat .... "


aku terus melayan perasaan sambil merenung renung anak didik yang berkerut-kerut dahi menjawab peperiksaan.

***??????

"Dah isi ke borangnya?" , suami bertanya macam yo yo ooooo...

***************************************


Ayat-ayat cinta yang di atas tu adalah enrty lama yang tertunggak. mula-mula tak ndak publish.. tetiba teringat pulak ... tak salahkan???

Aku teringat kata-kata rakan sejawatku azreen dalam blognya ummiafifah,
"seronok kerja dengan orang yang rajin macam kak lin...
"

Aku bukanlah seorang yang sangat rajin. setakat mana yang aku mampu buat, aku buat. Kalau dibanding dengan orang yang kurang rajin, ya.. memang aku rajin.
tapi jika banding dengan orang yang terlebih rajin, aku adalah dalam kategori malas..

NAIK PANGKAT??? mungkin belum masanya lagi... aku masih nak bersantai-santai dengan keluargaku, suami dan anak-anakku, hobiku dan aku masih belum puas mengajar anak didikku....

8 comments:

  1. kalau kak lin naik pangkat...
    dok dalam bilik kebal ada e'kon ler...takder ler dok lepak ngan kami kat 'dapo' bilik guru tu...
    :P

    ReplyDelete
  2. Naik pangkat gaji pun pun besor Lin... Kalau sayang kawan, naik pangkat pun leh lepak kat `dapo' bilik guru juga kan!

    Jgn lupa tengok entry kami lepak dgn guru kesayangan kami semalam. Kasi gegar sama cikgu Wan. I know that his miss this event....

    ReplyDelete
  3. coti....moh balik gopengg!!!!

    ReplyDelete
  4. hehe..akak klu naik pangkatpun ok tu..gaji pun naik..hehehe...

    ReplyDelete
  5. naik pangkat...
    satu pengikhtirafan atas kerja kerja kita...

    ReplyDelete
  6. ya setuju dgn Tukang Cerita..
    dok dlm bilik berekon dgn dok lepak kat dapor bilik guru sangat beza wooo..
    padaku lagi besh dok dlm dapor dapat mengemaskinikan tingkap2 yg berhabuk dlm tu..updated lg..
    iye dak kak Lin??
    hahahaaa...

    ReplyDelete
  7. Salam Kak Lin,
    Uiks! peraturan baru ke? sejak bila plak kena isi borang untuk naik pangkat? selalunya suprise maa... apapun lakukan yg terbaik...:)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...