Monday, February 23, 2009

hysMan, ini jawapannya...

Salam sejahtera khusus untuk adik hysMan nun jauh di JB.
Adik handsome ni dah berani nak menggetag akak ye... tak pe..tak pe...
akak cuba jawab sebab akak rasa soalannya "kacang", cuma jawapannya aje.. yg ado...


~Sila berikan kegunaan lain yang digunakan oleh anda kepada barang-barang yang dinyatakan di bawah... (maksudnya bukan kegunaan sebenar barang tu tapi kegunaan tambahan yang anda buat la dengan barang tu, kira diaplikasikan oleh anda... konon kreatif la tu!)~
---------------------------------------------------------------
1) Anak Kunci
Kegunaan asal - untuk kunci pintu, laci dan apa2 yg berkunci
Kegunaan yg terngiang2 kat kepale Kak Lin - Buat sendal mulut orang yang sawan...ho ho ho

2) Penutup Pen
Kegunaan asal - tutup pen, x nak kasi dakwat kering
Kegunaan yg terngiang2 kat kepale Kak Lin - Buat cuci daki yang terselit kat celah-celah jubin dapur...he he he

3) Botol Mineral
Kegunaan asal - tempat simpan air
Kegunaan yg terngiang2 kat kepale Kak Lin - Buat bekas bunga telur pengantin...jangan mareeee
4) Paper Lama
Kegunaan asal - leh digunakan utk buat draft paper
Kegunaan yg terngiang2 kat kepale Kak Lin - Apa lagi... org pompuan.. buat kertas balut p#@ la...ngeh ngeh ngeh
5) Seluar Dalam Lama
Kegunaan asal - pakai kat dalam bukan di luar
Kegunaan yg terngiang2 kat kepale Kak Lin - oh oh secret nih... secret... secret
6) Lesung batu
Kegunaan asal - menumbuk belacan, dsb
Kegunaan yg terngiang2 kat kepale Kak Lin - buat alat untuk pecahkan ais batu...lo lo lo
7) Langsir
Kegunaan asal - kehiasaan umah/keceriaan umah
Kegunaan yg terngiang2 kat kepale Kak Lin - buat kain lap tangan (kalau langsir masih baru) atau buat kain lap lantai (kalau langsir dah berzaman)...la la la
8) Komputer ofis
Kegunaan asal - buat keja rasmi
Kegunaan yg terngiang2 kat kepale kak Lin - tengok blog. tengok je tau! hapdet ke hape ke... kat rumah la... oh yea...
9) Duit Syiling
Kegunaan asal - nak lengkapkan duit kertas
Kegunaan yg terngiang2 kat kepale Kak Lin - Duit mas kawin akak dulu pakai duit syiling je tau... jenuh nak kire.. ratus keping you.....Wawawawawaaa...

10) Laman Blog
Kegunaan asal - menulis dan mencari sahabat lama dan baru, tukar2 pendapat
Kegunaan yg terngiang2 kat kepale Kak Lin - Share resepi masak memasak.....ehmm yummmy
---------------------------------------------------------------
Wokay adik handsome, dah langsai hutang ye.
So, sebagai balasan kerana penat membalas tag ni , Kak Lin suka sangat la kalau...
sudi pulak menjawab tag-tag ni. Jangan marah Kak Lin wokay. Jomm kita marah kat org yg memulakan tag ni....

7 comments:

  1. hua..hua..hua..dah agak dah...ok..saya jawab..sila tengok ek nanti...

    ReplyDelete
  2. Ahakk...:p

    Salam kak lin..
    haha,thanx coz sudi merajinkn jari-jemari menaip jawapan yg SEMPOiiii..muahahahahahaaaa...
    (tergelak sendirian..)
    awat akak memuji sy menggunung nih??alelelele..ni mesti nak mintak sy payung meggi..ye dok??meh datang jaybee takpon saya post xprezz ke seri manjung....heheee..
    tapi kak jenuh ar klu pakai penutup pen nak cuci daki celah jubin..pelik bangat sih...hahaa..

    p/s: Chanteekk bebeno lar akak men'straight'kan tag ni kat bro DJ Epoii...gumbiranya atiku...
    muahahahhahahaa...jgn maree bro..
    jwb bro jgn tak jawab....

    ReplyDelete
  3. Hantu Kumbang..
    (Perkataan Yang Selalu Gua gunakan menggantikan Walaeeeeeiiii - Macam Terkejut ler jugak hahhahahaha....)

    Ih..ih..iH.......Nak kna jawab gak ka.....?
    Inshaallah...akan Kurajinkan Jari-Jemari Gua....

    HysMan......
    Suker-sukeeeeeeeeer........!!!
    Tak per.....nanti Gua g Jb Gua terjah Lu sesambil kita makan Otak2 yang dah lama Gua ngidamkan...k

    Bro...
    Nak tanya ckit nih......
    Gua yang dah lama mengandung..teringin bebenow nak makan Otak2...yang original....
    Camana eik?
    Hahahahahahahha

    ReplyDelete
  4. kak lin...
    kuih sagu kt bwh tu nmpk sedap...
    nnti nk try buat...

    ReplyDelete
  5. hahahaaa....
    paling tak tahan...
    jawapan no 4 ngan 5 tu lah...
    lawaklah k.lin nih...
    :)

    ReplyDelete
  6. lillies,
    dah tengok.hehehe


    hysMan,
    payung meggie???? nak..nak..nak..
    bukan puji, ambik hati..


    DjEpoi,
    sambil-sambil lipat baju baby tu..

    ReplyDelete
  7. mimi,
    cuba dan bagi omputih rasa.. :)


    nurul,
    jawapan mesti gempak...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...