Saturday, December 13, 2014

Gunting Rambut....

Salam sejahtera semua.

Cuti sekolah dah 3 minggu berlalu... rambut semakin lebat. Saya suka tengok izham dan ikhwan berambut pendek dan kemas.

Petang tadi sempat bawa Izham gunting rambut di tempat yang biasa.  Biasanya Izham pergi dengan suami tp keadaan tak mengizinkan. So... saya lah yang bawa Izham.

Setibanya kami di kedai.. ada 1 pelanggan menunggu giliran. Tapi abang tukang gunting yg sorang lagi tu tiada pelanggan. Izham terus duduk dan saya terus kata..
"Bagi nipis"

 Macam best aja.. Kalau saya.. dah terlena-lena.
Setelah selesai saya hulurkan RM5...
Terfikir juga saya dengan rezeki yg mereka dapat... cukupkah rm5 seorang pelanggan ?
Cukup ke nak bayar sewa kedai?
Cukup ke nak bayar bil elektrik ... kedai tu ada aircond!

Mungkin cukup la kot sebab kedai sebegini merata-rata. Pasti untung.. Kalau nak agak pendapatan tukang gunting boleh congak sendiri.


2 comments:

  1. Assalam..

    Nostalgia saya di zaman anak2. Seusia 7 tahun iasa juga duduk ateh kerusi kedai gunting yg tinggi itu dan rambut diketam.....balik nangis sebab cam jantan. huhuhu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Duludulu ada kedai perm rambut. Nyonya cina... pernah juga gunting rambut pendek sampai tak pergi sklh sbb malu..
      Skrg suruh suami je yg guntingkn.

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...