Tuesday, November 11, 2014

Program mengenal hati budi di Kg Lalang, Simpang Pulai Ipoh.

Salam sejahtera semua..

Hari Sabtu 8/11/2014 yang baru lalu ni, bersama-sama rakan sekerja, kami bekerja sama melakukan aktiviti di Kg Lalang.. perkampungan orang asli di pinggir Simpang Pulai.. Cameron Highland.

Beramah mesra dengan orang asli yang 98% adalah Islam.. kami melakukan aktiviti memasak, melawat rumah mereka, beriadah dan berceramah serta menyumbang sedikit bantuan kepada mereka.

Alhamdulillah.. segala perancangan.. berjalan dengan lancar. Walau hujan lebat sejak zohor hingga asar..Semua yang hadir dan diraikan berpuas hati. InsyaAllah nanti datang lagi..


 Kg Lalang ni tak jauh dari Simpang Pulai. 20 minit perjalanan je.


 ni surau merangkap dewan yang digunakan untuk aktiviti kami hari tu


 chef of the day.. tn hj musthafa

 aktiviti di dapur..
saya, hjh kamariah dan zapidah
kerja di dapur seharian..
masak utk tengahari dan petang

 air sungai depan kg tu.. memang sangat deras sebab hujan lebat..
kalau tak, memang dah terjun mandi



 antara kami yang hadir





 antara aktiviti gotong royong kami bersama masyarakat orang asli


cantikkan rumah mereka ni...

Semoga semua yang kita lakukan akan diberkati oleh Allah.

4 comments:

  1. Salam ziarah, suka tengok gotong royong masyarakat di perak... saya berkahwin dgn org kg Piandang, Siputeh... dekat je kan dgn Simpang Pulai ni....

    ReplyDelete
  2. antara kawasan yang kampung. kat kl rasenye...erm....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kg ni dekat simpang pulai ipoh.. otw ke cameron highland.

      Delete
  3. Eny abdullah..
    Terima kasih sudi dtg.
    Ye dekat je..
    Ini masy org asli yg dh memeluk islam.
    Namun budaya yg baik tetap dikekalkn.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...