Tuesday, May 6, 2014

Saya sibuk menanda kertas peperiksaan Kolej Vokasional

Salam sejahtera semua.

Saya memang agak sibuk sejak dua  minggu lepas. Bermula dengan pemantauan dari pihak BPTV, Penilaian Akhir pelajar Diploma sehinggalah menanda kertas peperiksaan ulangan dan penilaian akhir. Mesyuarat mesyuarat mesyuarat....... Minggu hadapan pulak bermula penilaian akhir pelajar pra diploma pulak...

Ohhhh... macam bersusun jadual saya yang sangat padat. Tapi.. nak buat macam mana.. Itu adalah tugas saya yang memberikan balasan "gaji" setiap bulan yang saya dapat.

Di samping sibuk dengan urusan anak yang akan mendaftar ke matrikulasi, saya cuba juga curi masa untuk diri sendiri. Saya santai dengan blog kesayangan ni.. saya juga sempat "main game" kat handphone "canggih" saya tu... hahaha...

Namun ibadat kepada Allah tidak diabaikan. Walau tangan sibuk menanda kertas jawapan pelajar, saya pinjamkan telinga untuk mendengar hafazan ayat suci AlQuran di tv.. Terasa tenang diri dan saya sangat kagum dengan anak-anak yang boleh menghafaz di usia yang masih muda.. Ini mengingatkan saya di zaman sekolah dulu.. hafal surah Yaasin sebab tiap malam jumaat baca dan ustazpun galakkan utk hafal.

Bila menanda kertas jawapan pelajar, sejak dah di Kolej Vokasional ni.. pensyarah mesti menanda mengikut skema dan aturan yang ditetapka oleh Lembaga Peperiksaan Malaysia. Sejarah menanda kertas ni dah hampir lima tahun saya tinggalkan. So, tak la gabra dengan istilah BOD, K1, N0 dan sebagainya.

Apa juga yang dilakukan, semua itu adalah pengalaman berharga yang tidak dijual di mana-mana.

ok.. saya sambung menanda kertas dulu... :)



No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...