Sunday, January 29, 2012

XPDC HAJI

Salam sejahtera semua

saya sedang baca buku ini. Terpanggil untuk membacanya sebab saya masih belum sempat menjadi tetamu Allah menunaikan fardhu haji. InsyaAllah jika suatu hari, dengan izin Allah, ada rezeki saya ke sana dan jika diberi kelapangan waktu, saya juga ingin mencatatkan pengalaman saya menerusi blog saya. Kalau dapat tulis sebuah buku.. ok jugak..

Buku yang ditulis oleh cikgu Haji Zainal bin Haji Bujang setebal 240 ms ini mengisahkan tentang
pengalaman beliau pertama kali naik haji. Dikisahkan dalam bentuk penceritaan yang menarik. Disulami dengan peristiwa suka duka. Kisah pertama kali naik haji selalunya adalah yang paling syahdu dan merupakan memori pertama yang paling tulen dan sejati. Nostalgia pertama mampu menjadikan kita tersenyum ria atau merintih duka di penghujung usia. Penulis menitipkannya di dalam XPDC HAJI sebagai kepincangan dan kelemahan haji pertamanya sebagai iktibar untuk bakal-bakal haji yang akan menjejak kaki ke Tanah Suci buat pertama kalinya.

jom baca...

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...