Wednesday, December 22, 2010

Bila dah gaji..

Salam sejahtera semua,
20 hb Dis 2010, dah masuk gaji.. Macam biasa selesaikan dulu segala hutang piutang (eh! ada ke orang yang tak berhutang?) Mana-mana hutang yang tertunggak, pun kena selesaikan tahun ni. Kalau boleh tak nak bawak ke tahun baru. Tahun baru, itu cerita baru.

Bila dah gaji, banyak pulak sale sana-sini. Tu je jalan nak perabihkan duit... Sabar.. ingat .. kena beringat..
Masa sihat sebelum sakit..
Masa senang sebelum susah..



Tapi akak tetap tak boleh tahan nafsu.... 
nak beli jugak bekas sudu ni...
hehehe


10 comments:

  1. saya pun dah pokai ni..baru gaji 3 hari

    ReplyDelete
  2. bujang pokai tak apa.. nanti mintak kat mak..
    hehehe

    ReplyDelete
  3. oh awalnye....

    KakLin, kalo kat sana ada tak Bonus setiap tahun?

    ReplyDelete
  4. seronok gaji dah keluar ..disini kat Brunei 28hb adui..lama sangat liz tunggu..Lin

    ReplyDelete
  5. ummirosma,
    20 hb sbb 25 nak krismas.. tu yg cepat tu..

    bonus?
    mula-mula janji nk bg..
    dah dua tahun tak dapat!

    ReplyDelete
  6. Liz,
    dapat cepat, habispun cepat..

    ReplyDelete
  7. KakLin ~ Oh I thought setiap tahun diberikan bonus kat semua pekerja perkhidmatan awam..

    ReplyDelete
  8. ummiRosma,
    kerajaan tak cukup duit nk bg hehehe

    ReplyDelete
  9. bekerja utk gaji, gaji utk byr utang.. lumrah

    ReplyDelete
  10. shazmonaz.
    memang itulah lumrah yg tak boleh diubah.. hehe

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...