Saturday, November 27, 2010

Sarapan pagi ada laksam.

Salam sejahtera semua...

Semua dah sarapan? Sarapan apa hari ni murid-murid sekalian? hehehe .. ketagih nak masuk kelas mengajar... padahal baru seminggu cuti.. erghhh.. menyampahnya...

tak apalah cikgu hazlin.. memang sifat manusia ni pelik.. bila tak cuti, nak cuti.. bila dah dapat cuti.. sibuk meroyan nak kerja..


errmmm .. hari sabtu ni teringin pulak nak sarapan laksam.. pernah ke korang makan laksam ni?
apa? tak tahu? ishhh.. ishhh... kesiannya..




haaa.. ini le laksam... selalunya orang belah pantai timur yang rajin makan ni.. tapi sekarang ni kat merata malaysia ada jual.. terutama kat pasar malam.. sedap atau tak aja... kalau nak sedap buat sendiri.. baru puas makan. akak rajin jugak buat.. dulu le... malas betul nak buat mi laksam tu ( dari tepung beras ) nak kena kukus dan memang kena ada sifat sabar.. hehehe

nak resepi? alaaa.. google je.. kat MyResipi ke.. kat matGebu ke.. atau kak hanieliza....

nanti kalau sesiapa dah terror buat laksam.. boleh tayang kat blog masing-masing ye..

*** suka laksam kat pasar malam simpang pulai.. sambal belacan dia.. errrmmm...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...