Monday, November 1, 2010

Aku dan isnin...

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Hari Isnin yang ceria dan bersemangat buat diriku..
aku habiskan waktu dengan menanda kertas peperiksaan pelajar... tepat masanya masuk ke kelas menggantikan kawan yang tidak dapat hadir.. sakit gigi katanya...

.. dan hari ini aku terpaksa tegas dan "tinggikan suara" dengan pelajarku...
kenapa?
aku terpaksa... aku perlu lakukan itu kerana dah selalu budak ni buat hal...
dengan sengaja ponteng kelas aku walau "kerja tu" boleh dilakukan selepas selesai waktu sekolah...
aku perlu tegas kerana budak ni baru form 4.. naik form 5 nanti, naik tocang pulak...

selesai sekolah..

"aku tengok tayar kereta tu dah pancit, so apa lg..."
"dah kata lama.. tukar baru.."

"mak, balik ni boleh tak buat telur dadar?"




nasi bersama telur dadar dan gulai udang "perangat"
memang la sedap...


5 comments:

  1. perghh... terasa lapar pula... :P

    ReplyDelete
  2. erm..maskkan sehpuhluh untuk gua leh..sedapnya..

    ReplyDelete
  3. dengan budak2, mmg perlu tegas... tp zaman skang, serba salah betul nak didik mereka ni...
    berlembut salah, garang pun salah

    www.sw33tdarling.com

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...