Wednesday, September 30, 2009

Ketupat yang dilupakan???


Bila musim raya... hidangan ketupat pasti menjadi menu utama. Tapi sejak dua menjak ni ketupat seringkali di"ganti" dengan nasi impit segera.. macam-macam jenama pilihan...



Tahun ni mak aku tetap memilih ketupat nasi guna daun kelapa...
Nasib baik aku pandai anyam...
Yg jadi pandai menganyam tu sebab masa sekolah menengah, cikgu seni bagi dua pilihan sama ada nak menganyam tikar atau menganyam ketupat... ketupat mesti dianyam 6 jenis... ha amik kau...
terimakasih pada kengkawan yg sudi mengajor aku..
pandai sampai sekarang...
kalau beli siap kat pasar.. 30 sen satu..
tahun depan buat bisnes kut huhuhu..




Senang je anyam ketupat ni. Meh sini aku ajarkan...



Inilah hasilnya ketupat nasi selepas direbus selama... berapa jam ek? 3 jam? bolehla tu...
Makan dengan kuah kacang....


5 comments:

  1. salam kak..
    walaweihhh...lapo pulak tetiba nampk ketupat tu..hehe
    walupn ape jenis brand ketupat instant,yg asli nyam punyer lg mantop kak..takde bandingan..
    iye dak??ehee..

    ~yok kita lawan wat ketupan?? ade brani kak?? hihikkk.. :p

    ReplyDelete
  2. En bual kentang hehehe,
    berani meh sini...
    ketupat jenis apa?
    jantung?
    burung?

    ReplyDelete
  3. Tahniah cikgu...

    Saya langsung tak reti nak anyam ketupat ni. Kena belajar juga... Beli yang siap pun, time mengisi beras, berterabur kot lubang2 tu.

    Dah tu, balut ketupat palas, sat jd betina, sat jantan... tak konsisten langsung sbb janji boleh mkn.. hahaha

    ReplyDelete
  4. syabar,
    tahniah juga utk syabar...
    tau buat ketupat palas.
    saya dulu pernah buat...tp time tu kecik-kecik...

    arwah abah yg suka..

    ReplyDelete
  5. syyyy...ehe..

    yoki fight jenis bawang...
    hahahaa... :p

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...