Tuesday, May 26, 2009

Happy birthday sayang..



Birthdaynya semalam. Isnin 25.05.1998.

Teringat 11 tahun yang lalu. Pengalaman mengandungkan anak kedua ku ini, memang memeritkan. Morning sicknessnya memang teruk. Ini jika kubandingkan semasa mengandungkan dan melahirkan abangnya.


Makan apa saja.... tak sampai seminit dah kumuntahkan kembali.

Makanan yang paling teringin dan asyik nak makan ialah sayur bayam direbus dan cicah sambal belacan. Air pulak, hari-hari nak kopi o.


"Hai, hari-hari minum kopi.... gelap pulak la anak kita nanti.... masa abangnya.. hari-hari minum soya... putih melepak lahirnya..."

"Biar lah bang.... yang penting anak kita sihat..."





Duk dalam perut, aktifnya mengalahkan jantan....

"Anak awak ni lelaki la...".... misi di klinik tu mengomen...

"Saya scan tak nampak. tapi rasanya lelaki" ........ doktor pulak meneka dalam kesamaran...

Aku diam aja. Naluri seorang ibu begitu kuat menyatakan anak ku ini perempuan... Aku juga mengharapkan begitu sebab yg pertama dah ada lelaki.

Sampai tempohnya, anakku lahir dengan begitu mudah sahaja. Tanpa sakit yang lama... sekali teran je.... alhamdulillah......

"Hazlin, tengok anak awak, lelaki ke perempuan?"

"Perempuan???.................Alhamdulillah"

Kami didik dan kami belai NURUL FATEHA dengan penuh kasih sayang....



Doa mak dan ayah semoga Nurul menjadi anak yang solehah... berjaya di dunia dan akhirat.

13 comments:

  1. HAPPY 11TH BEZDAY TO NURUL FATEHA HARIS... SEMOGA MENJADI ANAK YG SOLEHAH.. AMIN

    ReplyDelete
  2. Selamat Hari Lahir yg ke 11 buat adik Nurul Fateha..
    Hope panjang umo dan dimurahkan rezeki hendaknya..jd pelajar yg cemerlang gemilang dan terbilang..
    cheewahhh!!!

    ~dengo ckp mak kamoo,jd anak solehah oraitt..
    insyaAllah...
    :p

    ReplyDelete
  3. hepi besday nurul fateha...peace!!!

    ReplyDelete
  4. selamat hati lahir untuk nurul...
    dah pandai masak dan menjahit ke??
    lin ko expert jadi pas nie kena turunkan kat nurul la dah besar pon
    kejap je dah 11 ingat lagi masa kecik2 dulu

    ReplyDelete
  5. Selamat Hari Lahir Dik.......

    Boley tahan arrrrr BAB nyer kui...kui......Cute gilak siut!!!!!

    Moga Berjaya....dalam semua bidang....

    Kak........!! tahniah.....dah 11tahun dah weih ....anak dara nih!!!!

    ReplyDelete
  6. Hepi besday NURUL Fateha..
    ~nama den keno BESO, nama Fatihah, kena kocik kan...hahahaaa...~

    Semoga pjg umur, murah rezki...mudah dpt jodoh Ops!

    Bulan dpn bdy Nurul Najihah plak....
    :)

    ReplyDelete
  7. Salam kak..hepy belated besday tuk fateha..smoga family akk bahagia dunia akhirat

    ReplyDelete
  8. hepy bestday nurul.. moga jd gadis melayu terakhir yg penuh adat sopan n hamba Allah yg bertaqwa... serta anak yg solehah..

    ReplyDelete
  9. anakanda Nurul berkata...
    "terima kasih semua.. kerana mendoakan Nurul. semoga doa semua diberkati Allah"

    ReplyDelete
  10. Happi belated birthday pada Nurul Fateha ya...
    Semoga maju jaya dalam segala apa jua yang di hadapi...amin...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...