Sunday, January 11, 2009

Huh...hari untuk bermalas malas

Jangan marah... hari ini ialah hari untuk berehat. Bukan apa, semalam seharian aku dan suami ke SMT Taiping pegi lawatan benchmark. (sori tak sempat nk buat ntry) Maka pepagi cdg nak menjahit kain uniform sekolah Nurul masih lg terencat.

"Jom kita g bfast kat Biriyani.." suamiku menggalakkan lagi kemalasan yg telah sedia ada.
"ok.. semua g mandi..." sengaja aku bising-bising...


maka terpaksalah mamak kodai menebar roti utk kami sekeluarga.
"Lepas ni nak g mana" Nurul mencelah lepas meneguk segelas besar teh tarikkkkkssss.
"Kita ke Giant amik spek mak.."
"Ayah punya pun skali..."



Dah tua, maka matapun dah rabun.
Tp kenapa mata Am sepet? kena pakai spek juga kah?

"Bukan... sebab Am tengok ada org terbang."
Ohhh.. ada perhimpunan RELA kat mini stadium Manjung

"Jom balikla...panas.." Ikhwan merungut-rungut
"Ok, tapi kita g tengok rumah dulu. dh siap ke belum..."
"Jamban tak pasang lagi."
"Eishhh.. bila la rumah ni nak siap????? ... dah plan macam-macam ni. $#%@&&*(:(:"
"ok.. jom balik!"
Nak masak nasi. Lauk dah siap beli.


Memang hari untuk bermalas-malas.....

4 comments:

  1. bila nak pakai spek tu ker sek?
    nak tgk.....

    ReplyDelete
  2. ok la tu balik masak nasik je....hehehe....

    ReplyDelete
  3. nurul,
    pakai waktu malam je...tak la kabur..he..he..

    ReplyDelete
  4. lillies,
    kalau dah malas... tp perut lapor..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...