Friday, January 2, 2009

Dapat juga akhirnya...

Kalau diturutkan..... mak bapak sekarang ikut cakap anak aje....
Kalau tak diturutkan.... dia merengek hari-hari selagi tak dapat....

Dah lama sangat dia merengek nak kan "benda" tu... belikan yang seangkatan dengannya... yg murah sikit...diamlah dia sekejap.

Tahanlah dua tiga minggu...

Lepas tu dia mintak balik...merengek-rengek.. menangis... menjerit... aduhhh... mana tahan!!!!!!!

Kalau kat rumah je tak pe.... ini kat mana-mana.. kat kedai, kat majlis org kawin...

"Apa hendaknya??????"
"Dia tahu maknya dapat bonus....."
"Ala, belikan je... biar puas hati...."

Itu antara cakap-cakap yang menyokong tindakan buah hatiku ini....



Dan selepas puas menangis sampai bengkak mata, merajuk... sampai lena....

Akhirnya..

dapat juga...



Nah!!!! tu dia..

Nak main boleh, tapi waktu minggu sekolah.... sorry...
Aikkkk??? yang dah tua pun join sekali jugak rupanya....

Begitulah anak-anak zaman sekarang.. adakah aku yg bersalah? Terlalu manjakan anak? Tp aku perhatikan sekarang, itulah permainan zaman 2000 ni ... tua muda.
Apa yg ku harap, anak-anak tetap mengutamakan agama dan pelajaran. Kerana itu yang menjamin kesejahteraan hidup dunia dan akhirat...

10 comments:

  1. heheheee...
    dpt jugak akhirnya yek...
    lama dah nak kan?

    ReplyDelete
  2. budak sekarang memang selagi tak dapat dia akan tuntut
    tambah mak dia bukan aje dapat bonus... durian runtuh pun dapat...
    apa sangat la permainan tu kan lin??? hehehehe.....

    ReplyDelete
  3. Kak Lin..anak-anak sekarang ni very demanding la.. Kita dulu tak ada pulak minta macam2 kat mak dan ayah..Agaknya kita tahu mak dan ayah kita dulu tak ada duit..ehehehe..Budak2 sekarang ni tahu mak dan ayah banyak duit..tu yang minta macam-macam..

    ReplyDelete
  4. Kak Lin, itu la nama nya kehidupan zaman berteknologi..dulu kite x dpt pun permainan mcm tuh..dulu2 main getah, main ting-ting laa..huh..sekrg, mane2 pergi sure nampak budak2 leka bermain psp..tapi kaum adam merangkap bapa pun sering juga bermain psp, sampai leka dgn anak2....

    ReplyDelete
  5. hohoh... bleh bawak g skolah tu kak lin... hehehe... hebat eh budak2 skolah skarang.. dah main psp.. zaman saya skolah dulu xde benda2 camni... main guli je... ;P

    ReplyDelete
  6. Tirana,
    macam tu lah bebudak sekarang. dulu balut buku pun pakai kertas surat kabor je...

    Bila abah mendengus je, kecut perut dibuatnya....

    ReplyDelete
  7. nurul,
    cenggitu lah... lain anak, lain kehendaknya...

    ReplyDelete
  8. ctm,
    ha..ha.. sebab tu lah dia beria-ia mintak...

    orang plan lain, itu pulak dimintaknya... ha bagi ajelah.

    ReplyDelete
  9. Qaseh,
    dulu kita main congkak korek tanah je... guna biji getah..

    ReplyDelete
  10. badrul,
    anak akak yg kecik tu baru tadika 6 tahun. mainan dia macam utk org dewasa...
    kekadang dia lagi pandai dari akak..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...