Saturday, January 24, 2009

Belum cuti lagi

"Esok mak g sekolah tau..."
"kan esok cuti..?" nurul merungut...
"kena pegi...."
"okay..... pegi la"


Pagi-pagi seawal 5 pagi aku dah bukak peti ais ambik udang, rendam bihun bla.. bla.. masak air, goreng bihun. Sambil tu goreng nugget, bancuh air.


7.30 aku dah stat enjin kereta.


"Cepat bang! aku nak breakfast kat sekolah!!!!!!"
"Kan dah goreng bihun?"
"Tu utk anak-anak...."

Sampai kat sekolah, breakfast; makan apa yg ada. terus pegi conference room dengar ceramah ... bla...bla... rehat.. makan capati pulak...pengerusi KGKT belanja. tq ZAS.



ceria sungguh kawan-kawan. Lepas makan capati. terutama tukang cerita tu...

Jam 1.30 bergegas ke kedai ambik baju Pengakap Ikhwan dan ...

Eh! anak-anak nk lunch apa ye?

Ini ajelah. Menu yg sihat.


Senyum girang warisku...

"esok mak sekolah ke?...."
dan... aku hanya mampu tersenyum....

6 comments:

  1. bawak tika bantal tido kek sekolah pun boleh gak.

    ReplyDelete
  2. Tukang Cerita tak makan pun capati tuh...
    Pulun balik umah, jenguk tukang ubat dan anak2 sat...
    sian kat depa......
    coti~coti pun, mamanya tetap ker sekolah...
    apa nak buat, dah tugas...

    ReplyDelete
  3. kita kat sini pun cuti jugak, selasa baru sekolah balik sal CNY. Tp byk keja nak settle ..mmm...round the clock yea..saya pun selalu tak sempat bfast kat rumah..

    ReplyDelete
  4. OneZ,
    tak sanggup rasanya bertikar bantal di sekolah.. he..he...

    tc,
    sodop capatinya esp yg kuah sardin tuh...buang yg keruh ambik yg jernih tau...

    Ummi,
    jd cikgu macam tulah...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...