Sunday, May 11, 2014

Selamat Hari Ibu

Salam sejahtera semua...



Selamat Hari Ibu buat semua yang bergelar ibu. Gelaran sama ada ibu, emak, mama, ma, umi, omak, bonda, mummy tau apa saja yang sedap untuk dituturkan... adalah seorang perempuan atau wanita yang melahirkan kita ke dunia ini.

Bukan hanya melahirkan, tetapi dia yang mencorakkan kita.. mendidik, membesarkan, membelai, mencium, memeluk kita sejak kecil hingga dewasa.

Terima kasih emak.... kerana melahirkan saya ke dunia ini. Emak saya, Syarifah Hazmiah bt Sorah. Melahirkan kakak sulung saya dan empat lagi adik saya. Pengorbanannya melahir dan membesarkan saya, tidak mungkin akan dapat dibalas. Selama dua belas tahun saya hidup bersamanya dari celik mata di pagi hari sehingga meninjak malam menutup mata . Dimasakkan air panas buat mandi di kala dingin pagi.. Dimasakkan bekalan buat ke sekolah. Balik dari sekolah terhidang makanan tengahari pabila perut lapar minta diisi.. Diajarnya solat, mengaji... apa saja.. tidak tertulis saya akan semua pengorbanan emak.

Walau saya merantau bermula usia 13 tahun sehingga kini setelah usia 47 tahun.. namun kasih emak tetap sama... Doa emak tetap bersama saya walau di mana saya berada. Saya dapat merasakannya.
Terima kasih emak.
Saya sangat berterima kasih kepada Allah kerana masih mempunyai emak.
Masih dapat merasakan belaian kasihnya.
Masih dapat mencium tangannya..
Masih dapat memeluk dan mendakapnya
Masih sempat berbakti..

Ya Allah..
Kau limpahkan rahmatmu buat emak..
Kau ampunkan segala dosa dan kekhilafannya..
Kau sediakan syurga buat emak..
Kau sejahterakan hidupnya..
Kau kasihani emak sebagaimana emak mengasihani kami semua..

Selamat Hari Ibu, emak...
Saya sayang emak.


2 comments:

Note: Only a member of this blog may post a comment.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...