Monday, May 21, 2012

Anak-anak saya yang saya kerah mengemas bilik

Salam sejahtera semua

Sebagai seorang mak yang bekerja dan tiada pembantu rumah,
memang saya rasa sangat penat.
seawal pagi menyiapkan sarapan untuk anak-anak ke sekolah,
Seharian bekerja di sekolah sehingga petang
terkejar-kejar menghantar dan mengambil anak pergi dan balik sekolah
maka 
kerja di rumah
terutama mengemas, menyapu bilik
jarang sekali saya titik beratkan..

bila saya masuk bilik masing-masing,
selalu saya terjerit-jerit mengingatkan mereka menjaga kebersihan
tapi biasanya mereka akan berkata;
"ye mak! nanti kami buat"

.. dan semalam..
agaknya mereka dah tak tahan mendengar leteran dan jeritan saya...


nasib baik saya hanya ada tiga orang anak..
kalau lebih daripada tu...
???

 

2 comments:

  1. haha saya pun selalu jawab dekat mak macam tu "ye mak nanti saya buat" :p

    ReplyDelete
  2. yayan..
    masa akak kecik kecik dulupun memang akakpun cakap camtu..

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...