Sunday, January 2, 2011

Lagi lagi senario

Salam sejahtera semua..

Tajuk tu memang tajuk filem..
Filem yang diarahkan oleh Azis M Osman tu hampir berusia 10 tahun..
sebab filem ni mula ditayangkan pada 14 Disember 2001

... dan petang tadi. TV3 tayangkan semula..
Antara pelakonnya:
Azlee, Mazlan Pet Pet, Saiful Apek,
Wahid, Yassin, Wardina dan Erma Fatima

Sinopsis:

Wahid menjadi mangsa kegawatan ekonomi apabila restoran eksklusif tempat dia bekerja menguncupkan tenaga kerja. Setelah gagal mendapatkan kerja setaraf kerjaya lalu, Wahid akhirnya menjadi pelayan di warung Azlee. Yassin dan Saiful, turut bekerja di warung Azlee. Masing-masing bekerja sebagai pelayan dan penebar roti canai. Warung Azlee popular kerana keistimewaan roti canai buatan Saiful. 
Suatu hari, seorang pemuda bernama Mazlan, membuka warung bersebelahan warung Azlee. Mulanya, Azlee tidak berasa tergugat kerana menganggap kehadiran warung baru itu bakal memberi persaingan sihat. Tetapi pendiriannya berubah apabila Saiful mengambil keputusan untuk bekerja di warung Mazlan. Sejak itu warung Azlee tidak lagi mendapat perhatian. Azlee cuba mencari penebar roti baru tetapi usahanya gagal. Yassin turut mengikut jejak Saiful bekerja dengan Mazlan. Wahid bersimpati dengan nasib Azlee dan berazam memperbaiki keadaan. Dia berlatih menebar roti sendirian. 
Suatu hari Wahid memberitahu Azlee dia bersedia menjadi penebar roti canai serta menyediakan gimik untuk menarik perhatian pelanggan setia Mazlan. Azlee mengumumkan secara besar besaran bahawa dia akan melancarkan "Roti Canai Terbang Rock & Roll". 
Gimik Wahid dan Azlee menjadi dan warung mereka kembali dipenuhi pelanggan. Sebaliknya warung Mazlan dan Saiful tidak lagi mendapat perhatian. Mazlan mula mengatur rancangan jahat untuk merosak dan menghapuskan perniagaan Azlee. 

***wardinapun masih innocent lagi..


4 comments:

  1. suke crite senario yg ni.
    tak jemu2 tgk wlupun da berusia 10 tahun.

    drpd beach boy yg lebeh banyak tayang pompwan lawa2.

    dan zoo yg jalan crite sket. bende mengarot yg lebeh.

    ReplyDelete
  2. nida,
    mula mula tengok cam tak faham.. dah 10 tahun baru faham! huhuhu

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...