Wednesday, February 10, 2010

limau... limau..


situasi satu

abang!!!!!!!!!!! cina tu datang bawak limau...

eish.. bior betoi.. aku saje saje ayat cina tu...

ayat apa?

dah bayar duit pagar, takkan tarak angpow ke limau ke?

ha... bukan sekotak... tiga kotak sekali...

lu anak tiga.. saya kasi tiga kotak..

yang iye nya dia buleh makan busat sebab dia dapat duit kita..

rezeki dia..
:)))))))))))))))))))))))))))

situasi dua

hello cikgu.... saya ada bawa limau.. 3 kotak.. saya letak di bilik guru

haiyyya... saya ada mesyuarat. lu kasi letak di bilik guru buat apa? saya tarak duduk sana. kasi hantar itu bilik ict..

ok... ok.... saya hantar...

tq... tq....
ish... banyoknyer....kata-kata dalam hati....


situasi tiga

Assalamualaikum cikgu.... ni ada limau utk cikgu2 semua

Waalaikumsalam... ok.. siapa yg bagi...????

Teacher Li Na...

terima kasih banyak.....Wah! kacangpun ada... jangan cirit birit sudah....

Moralnya::::: kenyang makan limau..yg free punya...

10 comments:

  1. pawaka19,
    yezza... manis.. yummy

    ReplyDelete
  2. pelawas perut tu... jangan pergi jauh sangat dari tandas kalau makan banyak. takut tak dan.

    ReplyDelete
  3. Rezeki limau memang murah saat ni, saya sampai dah bedak satu taman dan cikgu2 sekolah.... yg simpan kat rumah jenis lokam..hehehe

    kita kan 1 Malaysia, sama2 memeriahkan CNY kan cikgu...

    ReplyDelete
  4. aha..kat sini pun tengah popular ni...tak kira bangsa mesti nak borong berkotak2...malahan kenduri kahwin pun mesti ada limau mandarin yang sedap ni...tapi yg free lagi sedap kan...

    ReplyDelete
  5. OneZ,
    tak pulak sakit perut... mujarab kot?

    ReplyDelete
  6. Syabar,
    apa-apa yg free memang sedap... hehhehe

    ReplyDelete
  7. Rosma,
    sedap sangat limau ni. tak tau la apa rahsianya limau ni ld sedap.. hahaha..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...