Sunday, January 31, 2010

Siapa pulak rembat kunci basikal?


gambar : sekadar hiasan


hari sabtu, hari untuk kokurikulum...
maka pepagi lagi si putera sulong dah bersiap-siap untuk latihan kawad pengakap...

"pergi dulu, mak.."


jam 11:45 pagi..
masih belum nampak batang hidungnya yg tak berapa mancung tu...

"ke mana pulak budak ni?"


kring! kring! kring!
"am, angkat telefon!"


"mak, abg wan telefon... beg dia hilang.. kunci basikal hilang.... dia suruh ambik kat sekolah"


dengan muka monyok dan keletihan...
"botol airpun hilang"


anak siapa pulak yg dah rembat beg anak aku ni?
kurang *&%$ .....
sedap punya perangai
takkan silap ambik beg...

"kawan ewanpun hilang beg jugak"

maka... bertambah pulak kerja...
beli kunci basikal
beli botol air
nasib baik beg tu dah buruk..


macam-macam perasaan ada....
geram, marah, kesian, letih....

moga Allah saja yg membalas "jasa" mereka...

6 comments:

  1. aiyooo....ade mak yg xmampu nak belikan anak beg sbb tu beg abg wan kene rembat..heheh

    ala cian mum nyer kene beli yg baru..ade budget x??

    ReplyDelete
  2. mujur tak beli basikal baru terus.

    ReplyDelete
  3. tu kira OK la cikgu, sekadar rembat kunci ja... anak kita basikal sekali dia rembat, lg parah

    Dah rezeki tak halal orang tu.....

    ReplyDelete
  4. meera...
    kira halal lah tu...
    maleh nak gaduh-gaduh..

    ReplyDelete
  5. oneZ,
    nnt suruh anak aku jalan kaki je..

    ReplyDelete
  6. min,
    mujur jugak hilang kunci... kalau hilang tayar ?
    hehehe

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...