Tuesday, August 4, 2009

Merajuk

Rajuk.... menurut kamus dewan edisi keempat, merajuk bermaksud "menunjukkan rasa tidak suka (enggan bercakap, enggan bekerjasama, enggan bergaul dll)" "bersungut-sungut, merungut-rungut (kerana tidak senang hati,dll)...."

tentu anda pernah merajuk. Sebab kenapa anda merajuk... hanya anda yang tahu...

Kata orang, merajuk pada yang sayang...

Bila merajuk, mesti nak dipujuk...

kalau orang yang kita merajuk tu pandai memujuk... tak apa jugak. Tapi kalau tak pandai... dia buat dek..... terus merajuk sampai masammmmmmm


Sesekali merajuk tak apa.. tapi kalau selau selalu sangat.. bye..bye lah jawabnya..

12 comments:

  1. Merajuk kalau tak ada orang nak pujuk atau orang tu tak pandai pujuk, kita jugak la yang rugi..lebih baik jangan merajuk..buat penat aje..hehehe

    ReplyDelete
  2. sangat suka merajuk...
    bosan dgn diri sndiri...

    ReplyDelete
  3. assalammualaikum,
    mohon link.
    TQ

    ReplyDelete
  4. line tenet merajuk, log offkan lappy je..

    ReplyDelete
  5. Tirana,
    betul betul betul!

    baik diam diri je dan pujuk diri sendiri...

    ReplyDelete
  6. tc,
    jangan suka sangat merajuk, nanti cepat tua

    ReplyDelete
  7. wanita sinonim dgn merajuk..
    ade btul dgn fact ni???
    ;p

    ReplyDelete
  8. ala... Man
    merajuk hanya pada yang sayang je. Man pun suka merajuk jugakkan? tak cayo cari n3 lelama..

    ReplyDelete
  9. bethol3x..

    eheheee...
    tau saje kak yea..
    hahaaa..
    manusia tak sempurna kak..
    :(

    ReplyDelete
  10. memang tak sempurna.... sbb tu ada syurga neraka...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...